کمک بیش از پنج میلیارد ریالی به جشنواره مجمع خیرین مدرسه‌ساز در قروه
کد خبر: 3806749
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸

کمک بیش از پنج میلیارد ریالی به جشنواره مجمع خیرین مدرسه‌ساز در قروه

گروه اجتماعی ــ در سیزدهمین جشنواره مجمع خیرین مدرسه‌ساز قروه، موحد امان‌اللهی، فرماندار شهرستان قروه مبلغ یک میلیارد ریال برای تهیه تجهیزات و وسایل مورد نیاز مدارس و سایر خیرین هم مبلغ چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به آموزش و پرورش برای توسعه و ساخت فضا‌های آموزشی کمک کردند.

به گزارش ایکنا از کردستان، جعفر عبدالملکی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان قروه در سیزدهمین جشنواره مجمع خیرین مدرسه‌ساز وحامیان مدارس شبانه روزی امروز، هفتم اردیبهشت ماه در محل تالار تخت جمشید قروه برگزارشد، از همت بلند وگام‌های ارزنده خیرین مدرسه‌ساز وحامیان مدارس شبانه‌روزی برای کمک به تحقق اهداف آموزش وپرورش قدردانی کرد.
وی با اشاره به آیات نورانی قرآن کریم واحادیث معصومان(ع) به جایگاه بلند وآسمانی خیران اشاره کرد و افزود: خیرین مدرسه‌ساز به عظمت جایگاه رفیع دانش و دانایی واقف‌اند وهمت بلند این سرمایه‌های ارزشمند گامی مهم برای زدودن غبارنادانی و تاریکی‌های سهمناک جهل از چهره جامعه به شمار می‌رود.
مدیرآموزش و پرورش قروه الحاق سه کلاس درس به دبستان شکوفه و رضوی با هزینه 800 میلیون ریال، احداث مدرسه سه کلاسه روستای «نی بند» با هزینه پنج میلیارد ریال توسط شرکت معدنی «زرکوه»، احداث دبستان دو کلاسه روستای سلطان آباد توسط موسسه علمی – آموزشی «قلم چی» با یک میلیارد و33 میلیون ریال هزینه را گوشه‌ای از کمک خیرین به آموزش وپرورش قروه اعلام کرد.
وی در ادامه سخنان خود از خیر با سخاوت حاج قربانعلی ورمقانی به خاطر اهدای 3 هزار و741 متر مربع زمین به ارزش 6 میلیارد ریال برای احداث فضای آموزشی قدردانی کرد.
عبدالملکی استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس را یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد: درسال 1397 تعداد 39 مدرسه فاقد سیستم گرمایشی استاندارد داشتیم که باهمت بلند خیران 27 آموزشگاه استانداردسازی شده و 12 مدرسه باقیمانده هم در سال جاری از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردار خواهند شد.
وی حاج ابراهیم مهرداد، را پای ثابت درمسیر استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس قلمداد کرد و ازخدمات ارزنده این خیربا کفایت که از سال 92 تا 97 تعداد 20 مدرسه را استانداردسازی کرده است، تجلیل کرد.
مدیرآموزش و پرورش قروه از فرهنگیان نیک‌اندیش و با سخاوت هم که ماهانه حدود 50 میلیون ریال برای کمک به انجمن خیرین مدرسه‌ساز برای تعمیر، ساخت و توسعه فضاهای آموزشی پرداخت می‌کنند، قدردانی کرد.
وی شهردارقروه را هم یکی از حامیان بی‌ادعا وخوش فکرآموزش وپرورش خواند و به خاطرآسفالت وزیباسازی فضای 17 مدرسه از ایشان قدردانی کرد.
عبدالملکی فرسوده بودن 35 درصد فضاهای آموزشی را چالشی بزرگ در راه آموزش وپرورش دانست و برای ساخت مدرسه در (شهرک دانش قروه، ناحیه منفصل شهری قلعه، دزج، دلبران وروستاهای وینسار، مالوجه، میهم سفلی، نارنجک و قاملو) از خیران و نیک اندیشان خواست برای رفع این دغدغه‌ها همت گمارند.
وی از تحصیل هزار نفر از دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی خبر داد و اعلام کرد: برای سومین سال متوالی جشنواره حامیان مدارس شبانه روزی با جشنواره خیرین مدرسه‌ساز برگزار می‌شود و فرهنگیان دراین زمینه هم پیشروهستند و در اقدامی خیرخواهانه و خداپسندانه تاکنون مبلغ یک میلیارد و500 میلیون ریال مساعدت مالی داشته‌اند.
گفتنی است؛ موحد امان اللهی، فرماندار شهرستان قروه دراین مراسم مبلغ یک میلیارد ریال برای تهیه تجهیزات و وسایل مورد نیاز مدارس تعهد کرد و دیگرخیرین هم مبلغ چهار میلیارد و 100 میلیون ریال به آموزش وپرورش برای توسعه وساخت فضاهای آموزشی کمک کردند.
انتهای پیام

captcha