ایجاد سه هزار مرکز نیکوکاری در کشور با محوریت مساجد
کد خبر: 3807286
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خبر داد:

ایجاد سه هزار مرکز نیکوکاری در کشور با محوریت مساجد

گروه جامعه ــ معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از ایجاد سه هزار مرکز نیکوکاری در کشور با محوریت مساجد طی سال 98 خبر داد و گفت: بدین ترتیب تعداد مراکز نیکوکاری محله‌محور در کشور به پنج هزار مورد می‌رسد.

کمیته امدادبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ علیرضا عسگریان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)، امروز، 9 اردیبهشت‌ماه،  با حضور در نشستی خبری به ارائه توضیحاتی پیرامون برگزاری جشن رمضان و ارائه گزارش عملکرد این نهاد در کمک به هموطنان سیل‌زده پرداخت.

وی اظهار کرد: ۶۰ درصد نیروها و ظرفیت‌های کمیته امداد در سال ۹۷ متمرکز شدند تا به نفع محرومین به جمع‌آوری کمک‌های مردمی بپردازند. خیریه‌های بزرگی در کشور با بحران جمع‌آوری کمک‌های مردمی و حتی تأمین پرداختی‌های پرسنل خود مواجه هستند اما ما در جشن نیکوکاری 97 با ۶۲ درصد رشد کمک‌های مردمی نسبت به سال 96 مواجه شدیم و حدود ۳۰۸ میلیارد تومان جمع‌آوری شد؛ یعنی چیزی در حدود کل پولی که در طول سال از صندوق‌های صدقات جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌شده در سال ۹۷، رشد ۳۲ درصدی نسبت به سال 96 داشته است، گفت: در سال ۹۸ نیز باید دو هزار و ۸۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری کنیم. البته در ابتدای سال با وقوع سیل مواجه و غافلگیر شدیم؛ با این حال از سوم فروردین‌ماه ۹۸ کمک به سیل‌زدگان را آغاز کردیم و کمیته امداد در ۱۶ استان به طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول خدمت‌رسانی شد.

جمع‌آوری 168 میلیارد تومان کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان 

عسگریان با بیان اینکه تاکنون ۱۶۸ میلیارد تومان برای سیل‌زدگان جمع‌آوری شده که ۴۷ میلیارد آن پول نقد و الباقی کالا است‌، گفت: ما در رابطه با زلزله کرمانشاه طی یک سال و نیم حدود ۱۵ میلیارد تومان پول نقد از سوی مردم جمع‌آوری کردیم. کمک‌های جمع اوری شده نشان‌دهنده بزرگواری و لطف مردم و گویای روحیه دینی آنان است.

معاون توسعه و جذب مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با تأکید بر اینکه این مجموعه، نسبت به ساخت هشت هزار واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده اقدام‌ می‌کند، گفت: پویش‌های مردمی بسیار خوبی راه‌اندازی شده است که از جمله می‌توان به پویش کارمندی و دانشجویی در وزارت بهداشت اشاره کرد، این پویش تمام تشکل‌های دانشجویی و اعضای هیئت علمی را می‌تواند درگیر کند. کمیته امداد تصمیم دارد به این پویش بپیوندد.

عسگریان در ادامه به برنامه‌های سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: بحث مفصلی برای مردمی‌کردن کار خیر در کشور داریم، قرار است با محوریت مساجد، سه هزار مرکز نیکوکاری در کشور ایجاد کنیم که با این اتفاق به پنج هزار مرکز نیکوکاری محله‌محور در کشور می‌رسیم.

معاون توسعه و جذب مشارکت‌های مردمی کمیته امداد درباره برنامه‌های ماه رمضان نیز چنین گفت: تصمیم داریم با برنامه‌های تلویزیونی و تبلیغاتی متعددی که برای ماه رمضان پیش‌بینی کرده‌ایم، حامیان ایتام در کشور را به 800 هزار نفر برسانیم، در حال حاضر 148 هزار یتیم در کشور، نفری 253 هزار تومان در ماه دریافت می‌کنند و می‌توانیم ادعا کنیم تقریباً تمام ایتام کشور، زیر چتر حمایت قرار دارند. 

اهدای سبد کالا در ماه رمضان

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده، دو میلیون نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد در ماه رمضان امسال، سبد کالا دریافت می‌کنند.

عسگریان با اشاره به اجرای طرحی به نام «مفتاح‌الجنة» اظهار کرد: این طرح به منظور درگیر کردن همه مسئولان کشور با مشکلات مردم انجام می‌شود. بدین‌منظور هزار خانواده شناسایی شده‌اند؛ نمایندگان کمیته امداد به همراه مسئولان اجرایی کشور به منزل این خانواده‌ها می‌روند و تلاش می‌کنند برخی از مشکلات این افراد را به شکل میدانی حل کنند. 

معاون توسعه و جذب مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا مبنی بر میزان احتمالی زکاتی که در سال 98 جمع‌‌آوری می‌شود، گفت: در سال جاری باید 700 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شود. با حوزه علمیه قم، سازمان تبلیغات اسلامی و شورای عالی زکات جلسات زیادی را برگزار و راه‌های افزایش جذب زکات را بررسی کرده‌ایم، گرچه با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم اما شیب رشد جذب زکات نشان می‌دهد موفق عمل کرده‌ایم. 

عسگریان همچنین از جمع‌آوری 60 هزار صندوق صدقات در سال 98 خبر داد و بیان کرد: پرداخت صدقات باید به سمت شیوه‌های الکترونیکی و صندوق‌های کوچک خانگی سوق داده شود، به این منظور سال گذشته 62 هزار صندوق صدقات از سطح معابر کشور جمع‌آوری شدند.

انتهای پیام  

captcha