نشست خبری «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا»؛ مهم‌ترین خبر معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3807435
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲

نشست خبری «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا»؛ مهم‌ترین خبر معارفی رسانه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ تشریح جزئیات دوازدهمین دوره مسابقات قرآن «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا»، اعزام مبلغان به سراسر کشور برای تبلیغ در ماه رمضان و برگزاری مجالس گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در صفحات معارفی رسانه‌ها بوده است.

نارسال شود/////شست خبری «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» مهم‌ترین رویداد صفحات معارفی

به گزارش ایکنا؛ صفحات معارف رسانه‌ها امروز نهم اردیبهشت‌ماه بیش از هر خبری به برگزاری نشست خبری دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» پرداخته‌اند. در ادامه مهم‌ترین رویدادهای صفحات معارفی رسانه‌ها را بخوانید.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس امروز برنامه‌های آستان حضرت صالح‌بن موسی‌الکاظم(ع) در ماه مبارک رمضان را معرفی کرده است. بر اساس این خبر، «دهه اول ماه مبارک حجت‌الاسلام حسین‌زاده، دهه دوم حجت‌الاسلام صدیقی و دهه سوم حجت‌الاسلام پیش‌نمازی برای روزه‌داران سخنرانی می‌کنند. همچنین حجت‌الاسلام گواهی همه روزه از ساعت ۱۶ در جلسه‌ای به پرسش‌های زائران پاسخ می‌دهد».
این خبرگزاری همچنین در خبر دیگری از اعزام 62 استاد سطح عالی حوزه برای تبلیغ در ماه مبارک رمضان به سراسر کشور به همت دارالقرآن علامه طباطبایی خبر داده است. حجت‌الاسلام حسین بنیادی، معاون تبلیغ مجمع عالی تفسیر قرآن کریم با اعلام این خبر گفته است: «با تمام تلاش‌هایی که داشتیم به دلیل مسائل اقتصادی کشور تنها پنج نفر از اساتید حوزه به قزاقستان، اتیوپی، عراق، سوریه و لبنان اعزام خواهند شد».
فارس در خبرهای امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خود نیز به جلسه درس خارج فقه آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، رئیس و مؤسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی که صبح امروز در مدرسه علمیه امام رضا(ع) برگزار شده نیز پرداخته است. رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این جلسه ضمن محکومیت جنایات آل‌سعود، این اقدامات را زمینه‌ساز نابودی این رژیم دانست.
گفت‌وگو با مادر «مریم شفیعی» نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان جمهوری اسلامی ایران یکی دیگر از مطالب منتشر شده در این خبرگزاری است. خانم «بادر» در بخشی از این گفت‌وگو بر این موضوع که بدون وضو به بچه‌هایش شیر نداده، تأکید کرده است. در بخشی از این گفت‌وگو می‌خوانیم: «خانم بادر که خانه‌دار است، به‌جز مریم، سه دختر و دو پسر دارد و همسرش ۱۳ سالی است به رحمت خدا رفته‌ و خودش سرپرست خانواده‌شان است. مریم و خواهر دیگرش مادرزادی نابینا بوده‌اند، اما هر دو با قرآن بینا هستند. خانم بادر می‌گوید: «دختر دیگرم که او نیز روشندل است، حدوداً سه تا چهار جزء از قرآن را حفظ دارد. فوق‌لیسانس فلسفه دارد و در بخش نابینایان کتابخانه استان مشغول است. من خودم سواد ندارم، اما خیلی تلاش کردم هم بچه‌هایم با خدا باشند و هم درس‌خوان و موفق. موقعی که باردار بودم، همیشه وضو داشتم. هیچ‌وقت بدون وضو نخوابیدم و بدون وضو به بچه‌هایم شیر ندادم. خدا کمک کرد همه بچه‌هایم خوب و باخدا هستند».
تلاوت ترتیل آیات ۲۴۹ تا ۲۵۲ سوره مبارکه «بقره» واقع در صفحه ۴۱ قرآن کریم با صدای استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد یکی دیگر از مطالب منتشر شده در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس در روز 9 اردیبهشت‌ماه است.
تسنیم
خبرگزاری تسنیم در صفحه دین، قرآن و اندیشه به واکنش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صفحات مجازی نسبت به ترور طلبه همدانی اشاره کرده است. سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توییتی نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و نوشت: «ترور طلبه همدانی زنگ خطر آغاز خشونت‌های عریان است. نفرت‌سازان پشت‌صحنه این بازی کثیف‌اند. بنگریم که در همین گفتگوهای حقیقی و مجازی، چقدر بازار خشونت کلامی پررونق است! گلوله‌ها با باروت کلمات ساخته می‌شوند».
این خبرگزاری در مطلب دیگری به پیام حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران و مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) در مورد اعدام 37 نفر در کشور عربستان پرداخته است. امام جمعه موقت تهران در پیامی نوشته است: «این‌هایی که در کشورهای خودشان طغیان کردند و دستِ خود را به جنایات و خونِ مردم آلوده کرده‌اند، منتظر تازیانه عذاب الهی باشند».
بازتاب نشست خبری مسابقات بین‌المللی قرآنی «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» که صبح امروز نهم اردیبهشت‌ماه در ساختمان شبکه الکوثر برگزار شده، از دیگر مطالب منتشر شده خبرگزاری تسنیم است. حیدر جاودان، تهیه کننده این مسابقه تلویزیونی در این نشست خبری گفته است: «استقبال از مسابقات آن‌قدر زیاد است که تاکنون فقط از کشور مصر، حدود 50 قاری درخواست کردند تا در این مسابقات حضور یابند. بسیاری از قاریان و داوران مطرح جهان که در میادین بین‌المللی قضاوت می‌کنند، از طریق همین مسابقه فعالیت خود را آغاز کردند. بنا بر اعلام رسمی ستاد عالی مسابقات قرآن، مسابقات مفازا دومین رتبه را پس از مسابقات بین‌المللی اوقاف کسب کرده است».
خبری در مورد برنامه افطار شبکه یک سیما و نیز بارگذاری تلاوت حسین فردی، در سیصد و پنجاه و ششمین کرسی تلاوت نفحات از دیگر مطالب منتشر شده در این خبرگزاری است.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران در صفحه دین و اندیشه با حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم بهاری، کارشناس و خطیب دینی انجام داده است. این خطیب دینی با تأکید بر این مطلب که در جامعه ما تلاوت قرآن به معنی خواندن قرآن تفسیر می‌شود، در حالی که تلاوت طبق سخن حضرت علی(ع) عملی بالاتر از قرائت قرآن است گفته است: «اگر ما بتوانیم آیات قرآنی را بفهمیم و آنها را در زندگی پیاده کنیم، هرگز دچار خسران نمی‌شویم. آنها که با قرآن انس پیدا می‌کنند و به معنی واقعی به آن عمل می‌کنند، به مقامات عالی می‌رسند. قرآن معجزه‌ای عظیم و بزرگ است؛ چرا که هر چه که در امور دنیوی و اخروی به دنبال آن هستیم، در این کتاب عنوان شده است و به نوعی قانون اساسی این کتاب آنچه را که ما خواسته‌ایم مطرح کرده، مهم برداشت و عمل ما است».
ایسنا همچنین از برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری خبر داده است. بر اساس این خبر، مراسم فوق به دعوت بیت مکرم ایشان و به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد و جامعه روحانیت مبارز، صبح پنجشنبه ۱۲ فروردین از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۱:۳۰ در حسینیه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود.
مهر
خبرگزاری مهر در صفحه قرآن و متون دینی صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش در پنجاه و دومین جلسه کمیسیون تخصصی آموزش عمومی قرآن کریم را منتشر کرده است. وزیر آموزش‌وپرورش در این جلسه طرح ملی حفظ را موجب دور نگه داشته شدن دانش‌آموزان از آسیب اجتماعی معرفی کرده است. وی همچنین از حضور دو میلیون و هشتصد هزار دانش‌آموز در طرح حفظ قرآن‌کریم خبر داده و گفته است: «این طرح برای انس و الفت با قرآن‌کریم و دور نگه داشتن دانش‌آموزان از آسیب‌های اجتماعی سرمایه قابل‌استفاده‌ای است».
مهر همچنین در خبرهای امروز خود به انعکاس نشست خبری دوازدهمین دوره مسابقات شبکه جهانی الکوثر مفازا پرداخته است. این خبرگزاری صحبت‌های مدیرگروه معارف شبکه جهانی الکوثر که به «جریان‌‌سازی قرآنی و رسانه‌ای مسابقات مفازا در کشورهای عربی» اشاره کرده است را برجسته کرده است.
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی در صفحه معارف به نشست خبری مسابقات ان للمتقین مفازا پرداخته و حضور 50 قاری مطرح مصری در این مسابقات را برجسته کرده است. سیدعباس رضوی، مدیر گروه معارف شبکه الکوثر در این نشست خبری با اشاره به زمان پخش این برنامه در ایام ماه مبارک رمضان، گفته است: «در دوازدهمین مسابقه قرآنی یک مرحله مقدماتی داریم که تلاوت‌های صوتی قاری‌ها را قبل از ماه مبارک دریافت می‌کنیم. اگر شرکت‌کنندگان امتیاز لازم را کسب کردند، 96 نفر برای شرکت در این مسابقه در ماه مبارک انتخاب می‌شوند. در این مسابقه چهار دوره شش روز خواهیم داشت و هر شب چهار نفر با هم رقابت می‌کنند. در مرحله نهایی برگزیده این مسابقه که پنج نفر خواهند بود مسابقه می‌دهند و برگزیدگان انتخاب می‌شود».
این خبرگزاری همچنین از برگزاری یازدهمین جلسه کمیته مشترک نهادهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق به ریاست ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق خبر داده است. سفیر ایران در عراق در این جلسه گفته است: «همه باید تلاش کنیم خدمات، تسهیلات سفر و اقامت زائران ایرانی و به‌ویژه کرامت آنان با همکاری و احترام متقابل با طرف عراقی هر چه بیشتر تقویت شود».
خبر تشییع پیکر طلبه همدانی با حضور جمع زیادی از مردم مومن و مسئولان شهر همدان و گفت‌وگو با یکی از اندیشمندان سیرالئونی در زمینه گسترش همکاری‌های میان کشورهای اسلامی از جمله خبرهای منتشر شده در صفحه معارف خبرگزاری ایرنا در روز نهم اردیبهشت‌ماه است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان امروز از برگزاری مراسم گرامیداشت شهادت علامه مطهری خبر داده و در ادامه خبرهای خود به اعزام 62 استاد سطح عالی حوزه برای تبلیغ در ماه رمضان به همت دارالقرآن علامه طباطبایی خبر داده است.
باشگاه خبرنگاران همچنین از برگزاری نشست صمیمانه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اعضای شورای سیاست‌گذاری جایزه جهانی فلسطین خبر داده است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی در این دیدار با تأکید بر اینکه حمایت ما از جایزه جهانی و موضوع فلسطین؛ ایمانی، اعتقادی، قلبی و عملی است، گفته است: «ما نمی‌توانیم به موضوع گردن زدن افراد طالب حق در عربستان سعودی بی‌تفاوت بمانیم. چه در مقام یک مسئول و چه به‌عنوان یک انسانی که طالب حق و عدالت است».
فراخوان سوال از مادر شهید مجید قربان‌خانی در یکی از برنامه‌های باشگاه خبرنگاران جوان و همچنین انتشار پیام تسلیت رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پی شهادت یکی از روحانیون مجاهد از دیگر مطالب خبری منتشر شده در این خبرگزاری است.
ایبنا
خبرگزاری کتاب ایران با انتشار یک خبر تا زمان تهیه این گزارش به انتشار یک خبر پرداخته است. تنها خبر این صفحه از خبرگزاری کتاب به پرفروش بودن «مفاتیح‌الحیاة» آیت‌الله جوادی آملی اشاره کرده است. این کتاب تاکنون بیش از 220 نوبت تجدیدچاپ شده، در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز جزء پرفروش‌ترین کتاب‌های نشر اسراء است.
میزان
خبرگزاری میزان در صفحه دین و اندیشه از آغاز ثبت نام از رسانه‌ها برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن خبر داده است. اصحاب رسانه‌های (مکتوب و الکترونیک) می‌توانند تا (یکشنبه) ۱۵ اردیبهشت‌ماه نسبت به ثبت نام خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران به صورت رسمی و در سربرگ رسانه خود، اقدام کنند.
این خبرگزاری همچنین در خبر دیگری از پویش مردمی «امید جاریست» به وسیله دفتر آستان قدس رضوی تهران با هدف تسریع در جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان استان‌های گلستان، خوزستان و لرستان خبر داده است.

انتهای پیام

captcha