دریافت خدمات ۱۸ هزار زوج از مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3807514
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

دریافت خدمات ۱۸ هزار زوج از مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: سال گذشته ۱۸ هزار زوج از خدمات مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان بهره‌مند شدند.

دریافت خدمات ۱۸ هزار زوج از مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، روز گذشته، نهم اردیبهشت‌ماه در بازدید نماینده مردم تبریز از مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان، گفت: سال گذشته ۱۸هزار زوج از خدمات مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه میزان ناباروری در جهان 15 درصد و در کشور ما 22 درصد است، افزود: در استان ما نیز هر چند مطالعاتی در این رابطه انجام نشده اما با توجه به تراکم جمعیتی شمالغرب، احتمال می‌دهیم حداقل میزان ناباروری 22 درصد باشد.

محسنی، بالا رفتن سن ازدواج را یکی از شاخص‌‌های دخیل در ناباروری عنوان کرد و افزود: کودک همسری به ازدواج و بارداری زیر 15 سال اطلاق می‌شود و تشویق جوانان به ازدواج از سن 18 سال به بعد مهم است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه درمان ناباروری پوشش بیمه‌ای بسیار پایینی دارد، افزود: تعدادی از زوجین با یک دوره درمان به نتیجه نمی‌رسند و دو تا سه بار فرایند درمان را طی کرده و در این رابطه نیز متحمل هزینه‌هایی می‌شوند.

وی گفت: برای برخی زوجین نیز که با روش‌های عادی امکان بارداری ندارند، از طریق اهدای جنین و اجاره رحم به صاحب فرزند شدن آن‌ها کمک می‌کنیم.

محسنی تاکید کرد: در این رابطه یک سری مسائل قانونی و حقوقی وجود دارد که از طریق دادگاه خانواده مجوزهای لازم را دریافت می‌کنیم. اما هنوز در قسمتی از این موضوع خلأ قانونی وجود داشته و ما در زمان حاضر این مباحث را بر اساس فتاوای موجود پیش می‌بریم.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بخشی از علل عدم موفقیت روش‌‌های درمان ناباروی از ناهنجاری ژنتیکی جنین‌ها نشئت می‌گرفت، گفت: در سال 97 مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی مجهز به سیستم بررسی ژنتیک جنین شد.

وی اظهار کرد: مراکز درمان ناباروری به هر میزان که از حیث امکانات و تجهیزات پیشرفته‌تر شوند، شانس موفقیت درمان نیز در این مراکز بالا می‌رود.

محسنی با بیان اینکه در شمال‌غرب کشور مرکز تشخیص و درمان سرطان سینه وجود ندارد، افزود: از هر هشت خانم یک نفر در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت پرداختن به این حوزه تأکید کرد: جهاددانشگاهی استان مطالعاتی در این رابطه انجام داده تا مجموعه‌ای در استان در خصوص پیشگیری و درمان سرطان پستان راه‌اندازی کند و بخشی از تجهیزات هم خریداری شده که به تکمیل نیازمند است.

انتهای پیام

captcha