مرحله استانی مسابقات قرآن فرهنگیان آذربایجان‌شرقی برگزار شد
کد خبر: 3807546
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳

مرحله استانی مسابقات قرآن فرهنگیان آذربایجان‌شرقی برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مرحله استانی چهارمین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان آذربایجان‌شرقی با حضور ۲۰۰ نفر از فرهنگیان در شهرستان اسکو برگزار شد.

مرحله استانی مسابقات قرآن فرهنگیان آذربایجان‌شرقی برگزار شد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، آیین اختتامیه مرحله استانی چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان استان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در کانون فرهنگی و هنری فجر اسکو برگزار شد.

طاهر علمی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در این مراسم، گفت: توسعه فرهنگ قرآن، عترت و نماز بین فرهنگیان و دانش‌آموزان اولویت مهم و اصلی مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت استان است.

وی افزود: هدف از تربیت در جامعه اسلامی پرورش استعدادها و تبیین آموزه‌های دینی است و تربیت صحیح، مهارت حرکت به کمال و ارزش‌های اسلامی و انسانی را به انسان می‌آموزد، آموزش و پرورش در راستای سند تحول بنیادین برنامه‌ها و فعالیت‌های پرورشی را دنبال می‌کند.

علمی تشریح کرد: در مرحله مقدماتی این مسابقات بیش از 2000 نفر از فرهنگیان استان در 5 رشته شرکت کردند که 200 نفر از نفرات برتر در مرحله استانی در شهرستان اسکو به رقابت پرداختند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی افزود: این مسابقات در 5 رشته قرائت تحقیق، حفظ کل ، حفظ 10 جزء، نهج‌البلاغه و احکام در دوبخش خواهران و برادران برگزار شد که 30 نفر از فرهنگیان رتبه برتر این دوره از مسابقات را کسب کردند.

بابک رضی‌منش، فرماندار اسکو نیز در این مراسم تأکید کرد: محور تحول جامعه آموزش و پرورش است لذا اگرآموزش و پرورش فعال و پویا داشته باشیم کشور و جامعه‌ای پویا خواهیم داشت که در این مسیر فرهنگیان به‌عنوان سفیران در نشر ارزش‌های قرآن‌، عترت و نماز نقش موثری دارند.

یحیی نجابت، مدیرآموزش و پرورش شهرستان اسکو نیز اصلی ترین راه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را رجوع به قرآن و اهل بیت(ع) دانست و گفت: با راهنمایی مدیران و مربیان پرورشی مدارس استعدادهای دانش‌آموزان در زمینه قرائت قرآن و سایر رشته‌های مرتبط به احکام و دین پرورش می‌یابد.

وی افزود: با قرائت قرآن در مراسم صبحگاه در مدارس زمینه علاقه‌مندی بیشتر آنان به تلاوت و یادگیری قرآن فراهم شود.

در پایان این مراسم از 30 نفر برگزیده این دوره از مسابقات با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha