نوآوری؛ معیار پذیرش ایده 30 مؤسسه قرآنی/ آغاز به‌ کار بانک اطلاعات مؤسسات از نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3807645
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
شیخ‌ویسی خبر داد:

نوآوری؛ معیار پذیرش ایده 30 مؤسسه قرآنی/ آغاز به‌ کار بانک اطلاعات مؤسسات از نمایشگاه قرآن

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ معاون امور مؤسسات قرآنی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: بالغ بر 100 طرح و برنامه به دبیرخانه کمیته نهاد‌های قرآنی نمایشگاه واصل شد که پس از بررسی، 30 طرح و ایده مؤسسات که نوآوری و خلاقیت داشتند مورد تأیید قرار گرفتند.

حمیدرضا شیخ‌ویسی، معاون امور مؤسسات قرآنی بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، ضمن بیان این مطلب گفت: فراخوان دریافت طرح‌ها و ایده‌های مؤسسات قرآنی ـ مردمی به منظور حضور در نمایشگاه قرآن در بهمن‌ماه سال 97 به تمامی مؤسسات و اتحادیه‌های قرآنی اعلام شد و بالغ بر 100 طرح و برنامه به دبیرخانه کمیته نهاد‌های قرآنی نمایشگاه واصل شد.
وی ادامه داد: پس از بررسی طرح‌ها و نتیجه اولیه که به دست آوردیم، بالغ بر 30 طرح مؤسسات قرآنی مورد تأیید قرار گرفت که به منظور حضور در نمایشگاه مورد حمایت مادی قرار می‌گیرند.
شیخ‌ویسی با اشاره به اینکه مؤسسات از استان‌های مختلف برای حضور در نمایشگاه اقدام کرده‌اند، بیان کرد: مؤسسات قرآنی از قم، شیراز، مشهد، تهران و دیگر استان‌ها طرح‌هایی ارائه کردند، اما با توجه به شرایط زمانی نمایشگاه قرآن و برپایی آن در ایام ماه مبارک رمضان، قاعدتاً بیشتر مؤسسات قرآنی تهران در آن حضور خواهند داشت.
معاون امور مؤسسات قرآن و عترت ارشاد درباره نوآوری این دوره از نمایشگاه، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های اصلی نمایشگاه بیست و هفتم خلاقیت و نوآوری است، یعنی طرح‌ها و ایده‌هایی پذیرش شده‌اند که در عرصه‌های مختلف تبلیغی و ترویجی خلاقیت و نوآوری داشته باشند و از سوی دیگر برای مخاطب عام در نمایشگاه جذاب باشند.
وی درباره جانمایی بخش مؤسسات بیان کرد: این جانمایی هنوز به مرحله قطعیت نرسیده است، اما اگر مانند سال‌های گذشته مقابل محراب شبستان اصلی مصلای‌ امام خمینی(ره) باشد، ممکن است در صورت تمدید تا لیالی قدر، این بخش زودتر جمع‌‌آوری شود. امیدواریم جای ثابتی بدهند تا بتوانیم تا پایان مهلت نمایشگاه از ظرفیت مؤسسات قرآنی استفاده شود.
شیخ‌ویسی با تأکید بر اینکه 30 غرفه برای 30 مؤسسه در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: برای ارائه طرح، محدودیتی برای حضور مؤسسات دارای مجوز اعم از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، سپاه پاسداران(سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ) در نظر گرفته نشده است. لذا در این دوره از نمایشگاه مؤسساتی چون جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع)، اسوه تهران، تدبر در کلام وحی قم و مؤسسه نورالمجتبی(ع) حضور خواهند داشت که فقط باید به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد مؤسسات و جذب مخاطبان بپردازند.
وی افزود: در صورتی که مؤسسات محصولاتی برای فروش داشته باشند، می‌توانند با حضور در بخش فروش، اقدام به عرضه آن کنند، زیرا امکان خرید و فروش فقط در این بخش مهیاست.
شیخ‌ویسی درباره دیگر فعالیت‌های جانبی این بخش، ادامه داد: دو برنامه ویژه در نمایشگاه بیست‌وهفتم مد نظر است؛ یکی آغاز فعالیت پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسات و مراکز قرآنی استان تهران است. با توجه به اینکه مخاطبان نمایشگاه بیشتر از استان تهران هستند، بانک اطلاعاتی از تمامی مراکز قرآنی ـ مردمی دارای مجوز از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و سپاه پاسداران با همکاری دستگاه‌ها تهیه و احصا شده است تا در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه در این زمینه دو نفر برای اطلاع‌رسانی در نمایشگاه قرآن مستقرند، افزود: این بانک اطلاعاتی به عنوان سامانه است. همچنین مؤسسات دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت اپلیکیشن طراحی شده است. قطعاً پس از نمایشگاه، در سامانه جامع قرآنی کشور، که ذیل پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت قرآن وعترت ارشاد است، بارگذاری می‌شود.
معاون امور مؤسسات قرآن و عترت ارشاد اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های نمایشگاه بیست و هفتم، همایش مدیران مؤسسات قرآنی استان تهران است که اطلاعات تکمیلی آن متعاقباً اعلام می‌شود.
یادآور می‌شود علاقه‌مندان به فعالیت‌های قرآنی، مدیران، مربیان و قرآن‌آموزان از 21 اردیبهشت‌ماه تا 4 خردادماه می‌توانند برای بازدید از بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به مصلای امام خمینی(ره) مراجعه کنند.
انتهای پیام

captcha