برنامه‌های تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان
کد خبر: 3807729
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴

برنامه‌های تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان

گروه فرهنگی - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به تشریح برنامه های این اداره در ماه مبارک رمضان، از برگزاری 1400 حلقه تفسیر قرآن کریم در این ماه در سراسر استان خبر داد.

برنامه‌های تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ماه مبارک رمضانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی امروز در نشست خبری تشریح ویژه برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان بیان کرد: اولین برنامه که طبیعتا رسالت ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی است، مساله اعزام مبلغ و فعالیت های تبلیغی در استان است که در این راستا 2402 نفر از مبلغان برای اجرای برنامه های تبلیغی و فرهنگی به سراسر استان اعزام خواهند شد.
وی ادامه داد: به منظورتوانمندسازی و آماده‌سازی مبلغان، همایش طلایه داران هدایت در 23 شهرستان با حضور طلاب مبلغ برگزار می‌شود که ویژه برنامه این همایش جمعه، 13 اردیبهشت، با حضور حجت‌الاسلام مروی، تولیت آستان قدس رضوی و حجت الاسلام طباطبایی، نماینده ولی فقیه در سوریه و حجت الاسلام دهشت در سازمان تبلیغات برگزار خواهد شد.
برپایی 331 جلسه تحلیل مبانی گام دوم انقلاب اسلامی
صاحبقرانی افزود: سومین برنامه و هدف‌گذاری که ما در خصوص برنامه‌های ماه مبارک رمضان داریم، اهتمام ویژه در خصوص تبیین مباحث بیانیه گام دوم انقلاب است که در این راستا 331 جلسه تحلیل مبانی قرآنی بیانیه گام دوم پیش بینی شده و در مجموعه‌های مختلف شهرستان‌های استان اجرا شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: تقویت روحیه امید به آینده که در بیانیه گام دوم انقلاب آمده و مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی ابتدای سال بر این امر تأکید کردند نیز از دیگر برنامه‌هایی است که صورت خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: پایگاه‌های تفسیر و تدبر در قرآن کریم با محوریت سوره احزاب در مساجد و دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی شده که در این راستا 1400 حلقه تفسیری را در سراسر استان خواهیم داشت و 50 پایگاه تخصصی محوری در این خصوص توسط اساتید برجسته و ائمه جمعه شهرستان‌ها اجرا می‌شود که شاخص این برنامه جلسه تفسیر امام جمعه مشهد است.
صاحبقرانی با بیان اینکه ششمین برنامه‌ها پرداختن به مسائل اجتماعی است و با جدیت قصد داریم آن را دنبال کنیم، گفت: در این راستا به دنبال تقویت روحیه امداد به همنوعان هستیم که این امر با محوریت کمک به سیل زدگان انجام خواهد شد که به همت هیات‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و تشکل های مردمی صورت می گیرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اعزام گروه های جهادی و تبلیغی به مناطق سیل‌زده استان گلستان، خوزستان ، لرستان ، شهرستان های سیل زده خراسان رضوی، روستاهای محروم و حاشیه شهر را که نیازمند بیشتر به برنامه های جهادی و تبلیغی هستند از دیگر برنامه های این اداره برشمرد.
اعزام 300 مبلغ جهادی به مناطق سیل زده در ماه رمضان
وی ادامه داد: مبلغان و گروه‌های جهادی برنامه فرهنگی و تبلیغی کوتاه مدت تا پایان ماه مبارک رمضان، میان مدت تا انتهای تابستان و بلند مدت یکساله برای حضور در مناطق سیل زده دارند که قرار است 300 نفر به این مناطق اعزام شوند.
صاحبقرانی افزود: چهاردهمین دوره اعطای مدرک حفظ قرآن کریم در رشته‌های حفظ 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل همزمان در مشهد و 7 شهرستان استان برگزار می‌شود که در این دوره به 718 نفر به تفکیک 555 خانم و 163 آقا مدرک رسمی حفظ قرآن اعطاء خواهد شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: افرادی که موفق به دریافت این مدرک شوند، هم مدرک از سازمان سنجش دریافت خواهند کرد ضمن اینکه افرادی که مشغول به تحصیل در دانشگاه هستند بخش از هزینه‌های تحصیل آنان از سوی اداره اوقاف پرداخت خواهد شد .افرادی هم که در ارگان و سازمان ها استخدام باشند با دریافت این مدرک ارتقاء رتبه کاری خواهند گرفت.
برگزاری بیش از 900 جلسه آموزش قرآن و محفل قرآنی در ماه رمضان
وی اضافه کرد: برگزاری جلسات آموزش قرآن و محافل قرآنی از جمله برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان است که در این راستا 964 جلسه در سراسر استان پیش بینی شده است و امیدواریم با برگزاری این جلسات بتوانیم مسئله انس با قرآن و تحقق جامعه قرآنی در بستر تمدن اسلامی را رقم بزنیم.
مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ترویج سفره افطاری ساده را دهمین برنامه این اداره عنوان کرد و گفت: تاکنون 332 جلسه برای نحوه ترویج سبک زندگی ساده ویژه مبلغان در سراسر استان برگزار و مقرر شده در راستاس گسترش این سنت حسنه طرح افطاری ساده در مساجد و هیئت های مذهبی اجرا شود.
وی بیان کرد: 300 جلسه در راستای برگزاری جلسات با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد در مساجد حاشیه شهر مشهد پیش بینی شده ضمن اینکه طرح تبلیغی محتوایی با عنوان گام دوم قیام برای مبلغان با رویکرد اقامه حرکت در راستای بیانیه گام دوم انقلاب در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام

captcha