انقلابی‌گری و ولایتمداری شهید مطهری؛ سرمشق معلمان حوزه و دانشگاه
کد خبر: 3807902
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳

انقلابی‌گری و ولایتمداری شهید مطهری؛ سرمشق معلمان حوزه و دانشگاه

گروه اجتماعی ــ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان انقلابی‌گری و ولایتمداری شهید مطهری را سرمشق معلمان و الگوی اساتید حوزه و دانشگاه دانست و گفت:‌ اساتید، معلمان و مربیان باید فرزندان این مرز و بوم را به گوهر دین، اخلاق و دانایی زینت بخشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان، در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، علامه شهید مرتضی مطهری(ره) را عالمی باتقوا، دانشمندی فرزانه و فیلسوفی عالی‌مقام دانست و اظهار کرد: شهید مطهری با همت بلند و اراده پولادین، عمر شریف و گهربار خود را وقف تعلیم و تعلم در راه اهداف مقدس اسلام کرد.

وی علامه مطهری را در طهارت روح، قوت ایمان و قدرت بیان کم‌نظیر دانست و افزود:‌ این شهید فیلسوف و فقیه عالی‌مقام با حکمت مطهر و اندیشه تابناک متأسی از قرآن کریم، اسلام ناب محمدی(ص) و ائمه هدی(ع) خدمات شایانی را به اسلام و انقلاب اسلامی ارائه کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه علامه مطهری با پیوند عمیق به تفکر الهی، قرآن و عترت نقش مهمی را در تحکیم بنیان انقلاب اسلامی و همچنین تبیین اندیشه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ایفا کرد، گفت: ایشان با اهتمام و جدیت بسیار لحظه‌ای از تدریس، سخنرانی و تالیف کتاب‌های متعدد برای ارائه صحیح ایدئولوژی اسلامی غافل نشد و هرگز جبهه مبارزات فرهنگی علیه کجروی‌ها، انحرافات و سمپاشی‌های تبلیغاتی گروه‌های چپ و التقاطی را ترک نکرد.

اشجری نام مطهر و اندیشه پاک فرزندان راستین حضرت روح‌الله را حذف‌ناشدنی دانست و تصریح کرد: منافقان کوردل و منادیان اسلام آمریکایی که اندیشه ناپاک خود را در تیررس خطابه‌های افشاگرانه و نقدهای مجاهدانه دانشمند نستوه شهید مطهری می‌دیدند و شاهد از دست ‌رفتن مقاصد پلید خود در جامعه بودند با اقدام شیطانی و ناجوانمردانه ترور، درصدد شهادت این عالم ربانی برآمدند.

وی اضافه کرد:‌ با به شهادت رسیدن آیت‌الله مطهری، ماهیت اندیشه‌ستیزانه دشمنان نظام بیشتر از گذشته رو شد و ملت آزاده ایران را در مبارزه با استکبار جهانی و ایادی داخلی آنان مصمم‌تر ساخت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت علامه مطهری به عنوان روز «معلم»، خاطرنشان کرد: دوازدهم اردیبهشت، روز معلم نامیده شد تا یادآور ایمان، اخلاص و روحیه جهادی شهید مطهری برای تربیت انسان‌ها و هدایت دلسوزانه بشریت باشد.

اشجری انقلابی‌گری و ولایتمداری شهید مطهری را سرمشق معلمان و الگوی اساتید مخلص حوزه و دانشگاه دانست و یادآور شد:‌ اساتید و معلمان و مربیان باید فرزندان این مرز و بوم را به گوهر دین، اخلاق و دانایی زینت بخشند.

وی ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، تصریح کرد: رسالت خطیر پرورش نسلی پویا، خودباور، خلاق، متفکر، متعهد و متخصص تنها با قدم نهادن در مسیر اسلام ناب محمدی(ص) و در سایه پیروی از منویات راهگشای رهبر معظم انقلاب در ذیل عمل به بیانیه گام دوم انقلاب محقق خواهد شد.

انتهای پیام

captcha