توزیع ۱۴ هزار پک غذایی میان سیل‌زدگان خوزستان برای ماه رمضان
کد خبر: 3808146
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰

توزیع ۱۴ هزار پک غذایی میان سیل‌زدگان خوزستان برای ماه رمضان

گروه سیاست و اقتصاد ــ فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج از توزیع ۱۴ هزار پک غذایی مورد نیاز برای ماه مبارک رمضان در میان سیل‌زدگان خوزستانی خبر داد.

توزیع ۱۴ هزار پک غذایی میان سیل‌زدگان خوزستان برای ماه رمضان

به گزارش ایکنا از خوزستان، یعقوب سلیمانی، فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در مراسم توزیع ۱۴ هزار پک غذایی برای سیل زدگان که امروز، چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه در اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز سالروز آغاز عملیات بیت المقدس در سال ۶۱ است، این مکان نیز مکان یادمان بیت المقدس است. به نظر ما عملیات بیت المقدس تمام نشده است و تا دفع دشمنان و حذف اسراییل غاصب و فتح بیت المقدس به دست رزمندگان اسلام ادامه دارد.

وی با اشاره به خسارات ناشی از سیل در خوزستان گفت: آلام مردم زیاد است و مردم خوزستان در جریان سیل دچار صدماتی شده‌اند. امروز در یادمان بیت المقدس در سالروز این عملیات، با یاد ۱۴ معصوم، ۱۴ هزار پک غذایی که نیاز ماه مبارک رمضان است توسط ۲۰۰ دستگاه خودرو میان مردم توزیع می‌شود.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج تصریح کرد: سیل خرابی‌هایی به دنبال داشت و آلام و مشکلاتی برای مردم به وجود آورد اما برکت‌ها و نعمت‌هایی مانند همدلی و همبستگی نیز داشت و به نوعی تداعی گر دوران دفاع مقدس بود که مردم برای مردم بودند. در عملیات بیت المقدس همدلی و هم افزایی وجود داشت، مردم خونگرم خوزستان در کنار رزمندگان در مقابل رژیم بعث که دنیا پشت آن بود ایستادگی کردند.

سلیمانی ادامه داد: برنامه امروز یک حرکت نمادین است تا بخشی از آلام مردم جبران شود. اقلامی که امروز توزیع می‌شود کمک‌های مردمی است که توسط خادمین شهدا جمع آوری شده است.

وی افزود: در زمان سیل در ۱۱ مورد از اردوگاه‌های ما در شمال، مرکز و جنوب خوزستان که محل اسکان سیل زدگان بودند برای ۱۵۰ هزار نفر ظرفیت اسکان را آماده کرده بودیم که بخشی از آن‌ها در حد نیاز با تشخیص ستاد بحران خوزستان در اختیار سیل زدگان قرار گرفت. در این مراکز روزانه به تناسب نیاز، ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار پرس غذا طبخ می‌شد.

انتهای پیام

captcha