استفاده از تکنولوژی برای تجسس از مسلمانان در چین
کد خبر: 3808219
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

استفاده از تکنولوژی برای تجسس از مسلمانان در چین

گروه بین‌الملل- تحلیل یک اپلیکیشن که مقامات چینی در استان مسلمان‌نشین سین کیانگ از آن استفاده می‌کنند نشان داده است که این مقامات در حال جمع آوری حجم عظیمی از اطلاعات شخصی مسلمانان این منطقه هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از گاردین؛ دیدبان حقوق بشر با کمک یک شرکت امنیتی در برلین دریافته این اپلیکیشن که ابزار جمع‌آوری و تحلیل داده است به مقامات چینی این امکان را می‌دهد تا اطلاعات شخصی مسلمانان  منطقه سین کیانگ را تحت نظر بگیرند.

«مایا وانگ»، محقق مسائل چین در دیدبان حقوق بشر، می­‌گوید: این اپلیکیشن قلب سیستم تجسس عمومی در چین است. دولت چین با استفاده از این ابزار با مسلمانان منطقه بدرفتاری می‌کند.

این اپلیکیشن بسیاری از جنبه‌های زندگی روزمره مسلمانان را از جمله الگوهای سفر آنان، مصرف بنزین و برق، فعالیت‌های دینی مثل نماز خواندن و یا کمک به مساجد را ردیابی و به پلیس کمک می‌کند تا برنامه­‌های پیام‌رسان کاربران مثل واتس­اپ، وایبر و تلگرام را کنترل کند. براساس این آمار و اطلاعات، دولت چین در حال تهیه فهرست تازه­‌ای از کسانی است که باید به کمپ‌­های اجباری فرستاده شوند.

بنا بر اعلام سازمان­‌های بین­‌المللی، یک میلیون مسلمان در اردوگاه­‌های اجباری دولت چین در شرایطی بسیار وخیم به سر می­‌برند.
 
انتهای پیام
captcha