تنوع معنایی و عمق تفسیر از ویژگی‌های بارز آیت‌الله جوادی آملی است
کد خبر: 3808292
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷
مدیرکل اوقاف استان قم:

تنوع معنایی و عمق تفسیر از ویژگی‌های بارز آیت‌الله جوادی آملی است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف استان قم با اشاره به تنوع معنایی و عمق تفسیر تسنیم در تفسیر آیات گوناگون قرآن کریم گفت: این مسئله تعجب صاحب‌نظران و اساتید برجسته تفسیر را برانگیخته است.

تنوع معنایی و عمق تفسیر از ویژگی‌های بارز آیت‌الله جوادی آملی استبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس اسکندری امروز 12 اردیبهشت ماه در آیین تجلیل از مقام علمی آیت‌الله جوادی آملی که در مسجد اعظم برگزار شد اظهار کرد: احاطه و اشراف ایشان به علوم گوناگون موجب برخورد فعال وی با سایر دیدگاه‌ها در حوزه‌های گوناگون شده است.
وی افزود: یکی از ویژگی‌های ممتاز آیت‌الله جوادی آملی نقد نظرات علمی با ظرافتی خاص است که نتیجه آن بررسی تمام‌عیار نقاط ضعف دیگر نظرات است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم احاطه آیت الله جوادی آملی بر ادبیات را یکی دیگر از ویژگی‌های ممتاز ایشان برشمرد و بیان کرد: متن سنگین و پیچیده‌ای که حاصل این احاطه علمی است در تمام آثار ایشان به چشم می می‌خورد.
وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های بارز این استاد برجسته حوزه می‌توان به استقلال فکری و تأثیر نپذیرفتن از شهرت صاحبان آثار اشاره کرد.
اسکندری با اشاره به ابتکارات علمی گسترده آیت الله جوادی آملی اظهار کرد: هرچند ایشان بیشترین بهره علمی را از استاد خود علامه طباطبایی بهره برده‌اند اما تفاوت معناداری بین آثار ایشان و کتاب‌های علامه به چشم می‌خورد که نشان دهنده استقلال فکری وی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم وی افزود: مقایسه‌ای بین تفسیر المیزان و تفسیر تسنیم گویای این تفاوت و استقلال فکری است.
وی با اشاره به تنوع معنایی و عمق تفسیر تسنیم در تفسیر آیات گوناگون قرآن کریم گفت: این مسئله که تعجب صاحب‌نظران و اساتید برجسته تفسیر را برانگیخته است.
اسکندری در ادامه به عظمت روحی و عالیه آیت الله جوادی آملی در علوم گوناگون پرداخت و افزود: ایشان در علوم گوناگون صاحب نظر هستند اما در عین حال از فلسفه و براهین عقلی در تفسیر استفاده نمی‌کنند زیرا عقیده دارند مفسر مجاز به استفاده صرف از این ابزار نبوده و نباید براهین نقلی و نیز تفسیر به وسیله آیات دیگر را نادیده بگیرد.
امور خیریه استان قم اظهارکرد: بیان شیوا و رسای آیت الله جوادی آملی در آثارشان کاملا مشهود بوده و گویای اتقان و جامعیت نظر در تفسیر و دیگر علوم است.
وی گفت: علاوه بر همه این ویژگی‌ها باید به ادب و اخلاق این عالم برجسته حوزوی نیز اشاره کرد که وی را به عنوان الگوی تمام عیار در زمینه تربیت قرآنی تبدیل کرده است.
انتهای پیام
captcha