10 درصد معلمان از حوزه‌های علمیه انتخاب ‌می‌شوند
کد خبر: 3808418
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲

10 درصد معلمان از حوزه‌های علمیه انتخاب ‌می‌شوند

گروه معارف ـ مدیر حوزه علمیه خواهران کشور با تأکید بر لزوم حضور طلاب در آموزش و پرورش گفت: در کمیسیون تخصصی حوزه که مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی است، مصوب شد که 10 درصد معلمان از حوزه‌های علمیه انتخاب شوند.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، مدیر حوزه علمیه خواهران کشور شب گذشته، 12 اردیبهشت‌ماه در جلسه جامعه اساتید استان فارس که در مصلای نماز جمعه شیراز برگزار شد، با بیان اینکه آموزش و پرورش با حجم عظیمی از بازنشسته‌ها مواجه است، گفت: در کمیسیون تخصصی حوزه که مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی است، مصوب شد که 10 درصد معلمان از حوزه‌های علمیه انتخاب شوند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با تأکید بر لزوم حضور طلاب در آموزش و پرورش گفت: طلاب برای حضور در آموزش و پرورش باید مهارت‌هایی را فرا بگیرند.
وی بیان کرد: انجمن‌هایی در حوزه خواهران وجود دارد، اما به صورت مجازی فعالیت می‌کنند و برای مباحث اختصاصی گردهم جمع می‌شوند، این که در شیراز انجمن اساتید خواهر تشکیل شود که جزو انجمن‌های همین اساتید قرار گیرد کار بسیار خوب و ارزشمندی است.
بهجت‌پور افزود: از نظر حجم اساتید و طلبه‌های کوشا می‌توانیم بگوییم طلاب خواهر از خود، جوشش و کوشش بیشتری نشان می‌دهند، البته شاید به این معنا باشد که دغدغه اشتغال فکری را ندارند، لذا سرمایه‌ای برای نظام هستند؛ باید به سمت دیده شدن این بانوان در سطح استان پیش رویم.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور یادآور شد: گروه‌های علمی در مدارس تشکیل شده است؛ در هر مدرسه 4 نفر به عنوان گروه علمی هستند و اگر اوضاع مالی برطرف شود در تابستان نیز حقوق آنان پرداخت خواهد شد.
انتهای پیام

captcha