شهدا، آموزگاران درس ایستادگی و ایثار هستند
کد خبر: 3808444
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵

شهدا، آموزگاران درس ایستادگی و ایثار هستند

گروه فرهنگی ــ فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور گفت: هشت سال دفاع مقدس، مدرسه عشق و آزادگی بود؛ شهدا با رفتار خود به ما درس ایستادگی، ایثار و خودکفایی آموختند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، دومین یادواره شهید «محبعلی فارسی» آزاده و جانباز هشت سال دفاع مقدس و فرمانده گردان 409 لشکر 41 ثارالله شب گذشته، 13 اردیبهشت‌ماه در جوار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد.
سردار محمد مارانی، فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور در این مراسم بیان کرد: هشت سال دفاع مقدس، مدرسه عشق و آزادگی بود؛ شهدا با رفتار خود به ما درس ایستادگی، ایثار و خودکفایی آموختند.
وی ادامه داد: جوانانی همچون سردار محبعلی فارسی، از دل همین کوچه پس‌کوچه‌های شهرهای خودمان سر برآوردند، اما دست به انتخابی بزرگ زدند؛ آنان «شهادت» را انتخاب کردند و تا ابد ماندگار شدند.
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور افزود: دوران حیات شهید فارسی را می‌توان به چند بخش تقسیم‌بندی کرد که هر کدام این قسمت‌ها دارای نصایح و پندهای بسیاری است.
وی بیان کرد: محبعلی فارسی دوران جوانی و تحصیل خود را در جبهه‌ها گذراند و از همان دوران مسیر خود را مشخص کرده بود و تا پایان عمرش نیز از این مسیر دلسرد نشد؛ حتی علی‌رغم جراحات شدید ناشی از جنگ باز هم قوت قلب خانواده و اطرافیان خود بود.
مارانی ادامه داد: در زمانی که شدیدترین آتش بر سر رزمندگان ریخته می‌شد و نیروهای عراقی در حال هجوم همه‌جانبه بودند، شهید فارسی از جمله کسانی بود که با صلابت و اقتدار خاصی چنان حرف می‌زد که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است و همین رفتار او بود که به سایر رزمندگان امید می‌داد.
وی اظهار کرد: وقتی به اسارت دشمن نیز درآمد، مایه دلگرمی سایر اسرا بود؛ در آن دوران، مدیریت و رهبری اسرا را به نحو خردمندانه‌ای برعهده داشت و در تحکیم وحدت، صبر و بصیرت آزادگان در مقابل فشار شکنجه‌های سخت و طاقت‌فرسای دشمن نقش‌آفرینی کرد.
این فرمانده دفاع مقدس عنوان کرد: حاج محب به‌‌گونه‌ای در زندان‌ها و اردوگاه‌های عراقی گذران عمر کرد که بعثی‌ها در برابر او سر تعظیم فرود آورده بودند و می‌گفتند انگار شما امیر هستید و ما اسیر شما شده‌ایم.
وی افزود: پس از آزادی نیز که دوران تحمل دردها و رنج ناشی از عوارض و جراحات شیمیایی بود، بخش زیادی از عمر خود را در بیمارستان و منزل در حالی سپری کرد که درد و رنج ناشی از جنگ همراه وی بود و سختی‌های زیادی را متحمل شد، اما هیچگاه سر خم نکرد.
مارانی بیان کرد: درست است که شهید فارسی از میان ما پرکشیده است اما امروز جوانان غیرتمند ما با تأسی از همان روحیه حاج محب‌ها و میرحسینی‌ها و دیگر شهدا آماده رشادت و جانبازی و شهادت در راه دفاع از ارزش‌ها و حفظ آب و خاک این مملکت هستند.

انتهای پیام

captcha