بهره‌بری از فضای مجازی برای امام‌نمایی نه خودنمایی
کد خبر: 3808465
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
مبلغ و فعال فرهنگی:

بهره‌بری از فضای مجازی برای امام‌نمایی نه خودنمایی

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی گفت: عده‌ای در فضای مجازی مردم را با کلمات زیبا، جذاب و دلنشین به هر چیزی دعوت می‌کنند به جز وجود نازنین حضرت بقیةالله‌الاعظم(عج)؛ این افراد خود‌نما هستند نه امام‌‌نما. بر اساس روایات و علائم آخر‌الزمان زمانی که قلوب این افراد شکافته شود، سرشار از سیاهی، نفاق، تکبر و خودپسندی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ کارگاه آموزشی «خود نما یا امام نما» با عنوان «صاحب اختیار کیست؟» با مشارکت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم، با حضور جمعی از طلاب و دانشجویان، 13 اردیبهشت‌ماه در مقبره آیت‌الله لطفعلی لطفیان واقع در صحن اتابکی حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی، مدیرعامل پژوهشکده صحیفه سجادیه در این کارگاه آموزشی گفت: هر شخصی از محل زندگی و امورات خودش، خیلی بیشتر از دیگران اشراف و آگاهی دارد؛ بهترین راه ممکن برای موفقیت و در امان ماندن از مشکلات، عمل به راهنمایی صاحب آن خانه و محل زندگی است.
وی بیان کرد: در مکتب اهل بیت(ع) به این نکته به خوبی اشاره شده است که صاحب‌خانه و تنها شخصیتی که به تمام کون و مکان و عوالم اشراف دارد و چیزی از آن مخفی نیست، حضرت ولی‌عصر(عج) هستند.
استاد مرکز تخصصی نماز و مهدویت ادامه داد: پس انسانی که صاحب عقل و درایت است با گوش کردن و عمل به فرامین دلسوزانه صاحب‌خانه عالم، خودش و دیگران را به تکلف و سختی نمی‌اندازد.
لطفیان سرگزی اظهار کرد: عده‌ای در فضای مجازی مردم را با کلمات زیبا، جذاب و دلنشین به هر چیزی دعوت می‌کنند به جز وجود نازنین حضرت بقیةالله‌الاعظم(عج)؛ این افراد خود‌نما هستند نه امام‌‌نما. بر اساس روایات و علائم آخر‌الزمان زمانی که قلوب این افراد شکافته شود، سرشار از سیاهی، نفاق، تکبر و خودپسندی است.
مدیرعامل پژوهشکده صحیفه سجادیه افزود: عده‌ای هم هستند که در فضای مجازی هم خوب حرف می‌زنند و هم حرف‌های خوب می‌زنند، گویا تخصص‌شان نزدیک کردن مردم به امام زمان‌شان است.
وی تأکید کرد: خود را کشف کنیم. بشر پدیده غریبی است که هیمالیا را فتح می‌کند، به کشف اقیانوس‌ها دست می‌یابد، به ماه و مریخ سفر می‌کند اما تنها سرزمینی که تلاش نمی‌کند آن را کشف کند، دنیای درونی وجود خویش است.
استاد مرکز تخصصی نماز و مهدویت بیان کرد: در دین مبین اسلام آیات و روایات فراوانی داریم که لزوم خودشناسی را برای ما بیان می‌کند، در جایی که حضرت امیر‌المؤمنين(ع) می‌فرمایند که بالاترین مرحله خرد، خود‌شناسی است.
محمود لطفیان
انتهای پیام
captcha