رفع نیازهای فکری و عقیدتی با اندیشه‌های حکیمانه
کد خبر: 3808495
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
در همایش مربیان و هادیان عقیدتی ــ سیاسی مطرح شد؛

رفع نیازهای فکری و عقیدتی با اندیشه‌های حکیمانه

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام ابراهیمی بیان کرد: باید ضمن مطالعه آثار شهید مطهری و استفاده از اندیشمندان معاصر و به‌روزرسانی حکمت مطهر در انطباق آن با نظریات حکیمانه رهبر عزیز انقلاب و مجهز کردن خود به سلاح علم و تقوا بتوانید در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج، حکیمانه و سنجیده به رفع نیازهای فکری، عقیدتی و روشنگری سیاسی بپردازید.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهید رجایی، همایش «مربیان و هادیان عقیدتی ــ سیاسی» به‌منظور گرامیداشت یاد و ترویج اندیشه‌های ‌شهید آیت‌الله مرتضی مطهری(ره)، 11 اردیبهشت‌ماه در سالن شهید شاطری حوزه مقاومت بسیج 263 شهید صنیع‌خانی نازی‌آباد برگزار شد.
حجت‌الاسلام ابراهیمی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهید‌ رجایی ضمن قدردانی از حضور فرماندهان، مربیان و هادیان عقیدتی ــ سیاسی در این همایش، نقش فکری اندیشمند بزرگ معاصر استاد مطهری در رفع شبهات جامعه و رفع نیازهای فکری گروه‌های سنی مختلف جامعه و نقش  مربیان و هادیان عقیدتی ــ سیاسی در پایگاه‌های مقاومت را بسیار سازنده توصیف کرد.
وی خطاب به حاضران گفت: شما افسران، خط مقدم مقابله با جنگ نرم دشمنان این مرزوبوم کهن اسلامی هستید؛ باید ضمن مطالعه آثار شهید مطهری و استفاده از اندیشمندان معاصر و به‌روزرسانی حکمت مطهر در انطباق آن با نظریات حکیمانه رهبر عزیز انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) و مجهز کردن خود به سلاح علم و تقوا بتوانید در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج، حکیمانه و سنجیده به رفع نیازهای فکری، عقیدتی و روشنگری سیاسی بپردازید.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهید‌ رجایی بیان کرد: مخاطبان شما از همه اقشار جامعه و در هر سنی هستند؛ همه ما باید با کمک یکدیگر ضمن بررسی آسیب‌ها و شبهات فکری و عقیدتی با حضور فعال در هیئت‌های اندیشه‌ورز، راه‌های ترمیم آسیب‌ها و پاسخ مناسب به‌منظور رفع شبهات فکری و عقیدتی را در دسترس عموم جامعه قرار دهیم.
همچنین در ادامه علم‌خواه، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) به تشریح ویژگی‌های آثار شهید مطهری و توجه ایشان به نیازهای همه گروه‌های سنی جامعه پرداخت و گفت: در زمانی که توجه به کودک و نوجوان از سوی برخی بزرگان کسر شأن بود، استاد مطهری علی‌رغم شماتت برخی بزرگان با نوشتن کتاب «داستان راستان» نحوه تعامل و گفت‌وگو با کودک و نوجوان را به همه نشان داد.
این استاد دانشگاه با برشمردن ویژگی‌های شخصیت علمی شهید مطهری از مربیان و هادیان عقیدتی ــ سیاسی درخواست کرد با مطالعه عمیق آثار شهید مطهری و سیره زندگی ایشان و نحوه تعامل و روش پاسخگویی با دشمنان و منحرفین، توجه خاص به حیات طیبه استاد مطهری در دوران نهضت اسلامی امام خمینی(ره) را الگویی مناسب برای رشد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی اجتماع در محدوده فعالیتی خود قرار دهند.
پخش کلیپ در معرفی شهید استاد مطهری، اجرای گروه سرود بچه‌های آسمانی، تجلیل از برگزیدگان منتخب مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی از جمله بخش‌های این مراسم بود.
captcha