ارائه خدمات مشاوره‌ای به ۲۳ هزار مددجوی خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3808568
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

ارائه خدمات مشاوره‌ای به ۲۳ هزار مددجوی خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی ــ معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: طی سال گذشته بیش از ۲۳ هزار و ۳۴۲ مددجوی تحت حمایت از خدمات مشاوره فردی و گروهی بهره‌مند شدند.

ارائه خدمات مشاوره‌ای به ۲۳ هزار مددجوی خراسان‌جنوبیعلی‌اکبر نخعی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: بررسی آمارهای انتشاریافته نشانگر این موضوع است که تعداد زیادی از افراد و خانوارها به دلایل مختلف از انواع مشکلات و اختلالات روانی در رنج به سر می‌برند که بهترین و پیشگیرانه‌ترین راه برون‌رفت از مشکلات خانوادگی و جلوگیری از گسترش بیماری‌های روانی قطعاً اقدامات مشاوره‌ای خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات خوب و تأثیرگذار کمیته امداد ارائه خدمات مشاوره‌ای به مددجویان و خانوارهای تحت حمایت است، افزود: طی سال گذشته بیش از ۲۳ هزار و ۳۴۲ مددجوی تحت حمایت از خدمات مشاوره فردی و گروهی بهره‌مند شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی تعداد مددجویان شرکت‌کننده در جلسات مشاوره و راهنمایی فردی را ۱۲۰۶۶ نفر و تعداد مددجویان شرکت‌کننده در جلسات مشاوره گروهی را ۱۱۲۷۶ نفر عنوان کرد.

نخعی اظهار کرد: خدمات مشاوره‌ای بیشتر در بخش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی، اعتیاد، مهارت‌های زندگی، اضطراب و افسردگی، تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان، شرایط ازدواج موفق، آشنایی با عوامل مؤثر ازدواج و تحکیم بنیان خانواده بوده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی برگزاری دوره‌های آموزشی مشاوره را در کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار دانست و یادآور شد: مشاوره‌های تخصصی می‌تواند نقش مهمی در توانمندسازی مددجویان تحت حمایت داشته باشد و آنان با مدیریت مناسب، سبک زندگی خود را تغییر و در مسیر موفقیت قرار دهد.
انتهای پیام

captcha