به صرف شام به وقت افطار در هامبورگ
کد خبر: 3808693
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
در ماه رمضان اجرا می‌شود؛

به صرف شام به وقت افطار در هامبورگ

گروه بین‌الملل ـ گروه اسلامی «به صرف شام خوش آمدید» از تمام شهروندان هامبورگ دعوت کرده است که برای آشنایی با آداب ماه رمضان، میهمان سفره‌های افطار اعضای این گروه شوند.

به گزارش ایکنا؛ گروه «به صرف شام خوش آمدید» چهار سال پیش به همت گروهی از جوانان مسلمان در هامبورگ تشکیل شده است. اعضای این گروه در ماه مبارک رمضان از شهروندان آلمانی دعوت می‌کنند که مهمان سفره‌های افطار آنها باشند. آنطور که اعضای گروه می‌گویند، هدف از این کار، ارتباط بیشتر میان مهاجران مسلمان و شهروندان کشور فدرال آلمان است.

سایت «به صرف شام خوش آمدید» گزارش داده است که در نخستین سال تأسیس این گروه، در حدود ۲ هزار مسلمان، میزبان شهروندان آلمانی بوده‌اند و بیشتر آنها هنوز با هم در ارتباط هستند.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در آلمان؛ سعید عضو ۲۶ ساله این گروه و اهل افغانستان است. او درباره تأسیس چنین گروهی می‌گوید: «من دوست دارم شهروندان همه ایالت‌های آلمان را برای افطار به خانه‌ام دعوت کنم تا با فرهنگ مهمان‌نوازی مسلمانان بهتر آشنا شوند.» بسیاری از مسلمانان مانند سعید دوست دارند، درهای خانه‌هایشان را در ماه مبارک رمضان به روی شهروندان آلمانی باز کنند.

آنطور که سایت اسلامیشه تسایتونگ گزارش داده است؛ تا امروز ۳۰ نفر از مسلمانان سوریه‌ای، افغان، ایرانی و ... برای میزبانی از شهروندان هامبورگ در ماه رمضان اعلام آمادگی کرده‌اند. اینس بورک‌هات از گروه اسلامی «به صرف شام خوش آمدید» در این باره می‌گوید:« این گروه از مسلمانان دوست دارند، درباره سنت‌های ماه رمضان با شهروندان آلمانی به گفت‌وگو بپردازند».

بسیاری از آلمانی‌ها درباره آداب روزه‌داری مسلمانان اطلاع چندانی ندارند. سعید می‌گوید:« ماه رمضان فرصت مناسبی برای آشنایی با فرهنگ اسلامی است. مسلمانان در این ماه، به پاک‌سازی نفس خود می‌پردازند. میهمانان آلمانی می‌توانند با حضور در خانه‌های ما در زمان افطار با فرهنگ اسلامی و آداب روزه‌داری مسلمانان آشنا شوند».

به گفته اعضای گروه «به صرف شام خوش آمدید» تمام شهروندان هامبورگ، می‌توانند به راحتی در این مراسم شرکت کنند. علاقمندان تنها باید مشخصات خود را به همراه آدرس منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، برای اعضای گروه ارسال کنند. سپس یکی از اعضای گروه با آنها تماس می‌گیرد و برای مراسم افطار در یکی از شب‌های ماه رمضان آنها را دعوت می‌کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha