حضور 12 هزار روحانی برای کمک به سیل‌زدگان
کد خبر: 3808698
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳

حضور 12 هزار روحانی برای کمک به سیل‌زدگان

گروه اجتماعی- امام جمعه زنجان گفت: 12 هزار روحانی و طلبه برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان در منطقه حضور داشتند و تلاش دستگاه‌های حمایتی، اعتماد مردم را تقویت کرد.

حضور 12 هزار روحانی برای کمک به سیل‌زدگانبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی 14 ادیبهشت‌ماه در دیدار جمعی از کارکنان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، اظهار کرد: حادثه سیل اخیر در برخی استان‌ها خسارت‌هایی را برجای گذاشته که هنوز مردم با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند و بازسازی و نوسازی خانه‌های مردم یکی از مسئولیت‌های سنگین است.
وی با بیان اینکه حوادثی مانند سیل عواطف مردم و روحیه خدمت‌رسانی را سرازیر می‌کند، ابراز کرد: در این بین خدمت‌رسانی جمعیت هلال‌احمر نیز با حوادث گره خورده و طی زلزله کرمانشاه و سیلی که اخیرا در برخی مناطق کشور رخ داد، اعضای جمعیت هلال‌احمر بسیار خوش درخشیدند.
امام جمعه زنجان با تاکید بر این‌که بعد از وقوع سیل، به دستور مقام معظم رهبری نیروهای مسلح با همه توان وارد منطقه شدند و سیل عواطف خود را نشان دادند، تصریح کرد: دشمن همیشه دنبال بهانه‌جویی است ولی ای کاش کسی از آمریکا بپرسد در ایالتی که دچار طوفان و سیل شد چه اقداماتی انجام دادید؟
آیت‌الله خاتمی همچنین با بیان این‌که 12 هزار روحانی و طلبه برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان در منطقه حضور داشتند و این آزمون خوبی بود، افزود: مردم وقتی این صحنه‌ها را می‌دیدند احساس آرامش می‌‌کردند. اعتماد عمومی مردم به دستگاه‌های حمایتی و رقمی که در قالب کمک‌های نقدی به حساب هلال‌احمر ریخته شد نشانه اعتماد مردم به این مجموعه بود.
وی خاطرنشان کرد: امدادگر، برای مصیبت‌دیدگان تسکین خاطر است. از همین‌رو افرادی که در این مجموعه خدمت‌رسانی می‌کنند باید خیلی شاکر باشند. بر اساس آیه‌های صریح قرآن کریم، نجات جان انسان، نجات انسانیت است.
انتهای پیام
captcha