پیشرفت همه‌جانبه کشور نیازمند ترویج فرهنگ نخبه‌باوری است
کد خبر: 3808784
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲

پیشرفت همه‌جانبه کشور نیازمند ترویج فرهنگ نخبه‌باوری است

گروه اجتماعی ــ معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان کشور با اشاره به اینکه اقتصاد و مدیریت کشور رانتی است و مدیران تنها جابه جا می‌شوند، گفت: متأسفانه در ادارات ما نیاز به فکرهای متفاوت و نخبه‌باوری احساس نمی‌شود که برای رسیدن به پیشرفت همه‌جانبه نیازمند ترویج این فرهنگ هستیم.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدصالح ترکستانی، معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان کشور دیروز، 14 اردیبهشت ماه در آئین تکریم و معارفه  رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان اظهار کرد: فعالیت‌های بنیاد نخبگان در سه حوزه دانش‌آموزی، دانشجویی و فارغ‌التحصیلی با طرح‌های گوناگون انجام می‌شود که در طرح شهاب مختص به دانش‌آموزان، کار هدایت استعدادهای برتر با همکاری آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.
وی افزود: در بخش دانشجویی جوایز تحصیلی را برای نخبگان در نظر داریم که با توجه به افزایش قیمت‌ها این جوایز را تا۶۰ درصد و تسهیلات ودیعه مسکن برای دانشجویان متاهل نخبه را از ۲۰میلیون به ۴۰میلیون تومان افزایش دادیم.
معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان کشور با بیان اینکه در زمان فراغت از تحصیل دانشجویان نخبه همچنان ارائه خدمات بنیاد نخبگان در جهت جلوگیری از مهاجرت به کشورهای خارجی ادامه دارد، بیان کرد: از نخبگان دانشگاه‌های سراسر کشور پس از فارغ‌التحصیلی و با توجه به ظرفیت‌ها برای عضویت در هیئت علمی دانشگاه‌ها استفاده می‌شود.
وی بیان کرد: شرایطی را برای استخدام نخبگان در دستگاه‌های اجرایی از جمله معافیت از آزمون‌‎های استخدامی برای استفاده هرچه بیشتر این استعدادها فراهم آورده‌ایم.
ترکستانی با اشاره به اینکه اقتصاد و مدیریت کشور رانتی است و مدیران تنها جابه جا می‌شوند، ادامه داد: متاسفانه در ادارات ما نیاز به فکرهای متفاوت و نخبه‌باوری احساس نمی شود که برای رسیدن به پیشرفت همه جانبه نیازمند ترویج این فرهنگ هستیم.
وی بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی کنونی کشور فرصتی برای نشان دادن توان مدیریتی نخبگان این برهه حساس به وجود آمده است.
معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان کشور گفت: صدور گواهینامه نخبگی از سوی بنیاد نخبگان یک اقدام بی‌تجربانه بود چراکه فرد خود را متفاوت از جامعه می‌دید که به جای ترغیب نخبگان برای انجام کارهای عام‌المنفعه توقع و توهم را در آن‌ها به وجود آورد.
وی با اشاره به ضرورت تغییر اکوسیستم درونی ادارات اظهار کرد: جنگیدن با اکوسیستم ادارات کاری بی‌فایده است ما به راحتی و با اجرای نمونه کوچک از سیستم اداری کارا مورد نظر می توانیم توجهات را به خود معطوف کنیم.
ترکستانی در پایان یادآور شد: اصل بذر آموزش کشور در وزارت آموزش و پرورش کاشته می‌شود و بنیاد نخبگان اساسا فعالیت‌های عمده خود را در دوران دانشجویی نخبه شروع می کند که نیاز است توجه به دانش‌آموزان با استعداد از دوران نوجوانی صورت پذیرد.
انتهای پیام

captcha