ویژه‌برنامه‌های مؤسسه قرآنی معراج شهرکرد در ماه رمضان
کد خبر: 3808798
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

ویژه‌برنامه‌های مؤسسه قرآنی معراج شهرکرد در ماه رمضان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآنی معراج شهرکرد گفت: در ماه مبارک رمضان، علاوه بر جزءخوانی، تلاوت و دو جلسه مجزا برای ختم قرآن، دعای روزهای ماه مبارک رمضان، صفحاتی از صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه نیز به صورت روزانه، قرائت و تفسیر می‌شود.

منیرالسادات نوربخش، مدیر مؤسسه قرآنی معراج شهرکرد، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این مجموعه از سال 1377 در عرصه تعلیم قرآن و برگزاری کلاس‌های روانخوانی و روخوانی فعالیت داشته و از سال 1380 با اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی به طور رسمی به فعالیت خود ادامه داد.
وی با اشاره به رشته‌های قرآنی ارائه شده به قرآن‌آموزان، تصریح کرد: مؤسسه معراج در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، تجوید، تفسیر و مفاهیم قرآن مشغول آموزش به علاقه‌مندان است که هر دوره آموزشی با اهدای جایزه به نفرات برتر و صدور گواهینامه مورد تأیید سازمان تبلیغات و اداره فرهنگ ارشاد اسلامی به همه قرآن‌آموزان، به پایان می‌رسد.
نوربخش با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان این کلاس‌ها موقتاً متوقف می‌شوند، ادامه داد: در طول ماه مبارک، به‌دلیل اجرای برنامه‌های ویژه تلاوت، تفسیر و ختم قرآن، ادامه فعالیت آموزشی مؤسسه به بعد از این ماه موکول می‌شود.
وی با اشاره به برنامه‌های ویژه مؤسسه در ماه مبارک رمضان، بیان کرد: در این ماه علاوه بر جزءخوانی، تلاوت و دو جلسه مجزا برای ختم قرآن، دعای روزهای ماه مبارک رمضان و صفحاتی از صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه نیز به صورت روزانه، قرائت و تفسیر می‌شود که در پایان ماه مبارک، از شرکت‌کنندگان فعال با اهدای تقدیرنامه و جایزه، قدردانی می‌شود.
این مربی قرآن در ادامه گفت: پس از ماه مبارک رمضان علاوه بر رشته‌های آموزشی که در حال حاضر ارائه می‌شود، یک کلاس مفاهیم سطح 1 نیز برگزار خواهد شد که فراخوان و ثبت‌نام از علاقمندان برای این کلاس نیز انجام شده است.
نوربخش با اشاره به تعداد قرآن‌آموزان، تأکید کرد در حال حاضر حدود 25 قرآن‌آموز در کلاس‌های این مؤسسه مشارکت دارند که این تعداد در طول سال متغیر است و در فصل تابستان افزایش می‌یابد.
وی درخصوص مکان مؤسسه، بیان کرد: در سال‌های گذشته یک مکان استیجاری به فعالیت‌های مؤسسه اختصاص داشت و در این مدت چندین جابجایی صورت گرفت اما در حال حاضر، کتابخانه مسجد امام واقع در خیابان تختی به عنوان دفتر کار و کلاس مورد استفاده قرار می‌گیرد.
نوربخش با بیان اینکه در حال حاضر دو روز در هفته به فعالیت آموزشی مؤسسه اختصاص دارد، ادامه داد: علاوه بر برگزاری کلاس‌‎ها در مسجد، برخی کلاس‌ها نیز بعضاً در منازل بانوان داوطلب برگزار می‌شود.

برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان در مؤسسه قرآنی معراج شهرکرد

مدیر مؤسسه قرآنی معراج شهرکرد تصریح کرد: با کمک بانوان خیر جوایزی برای قرآن‌آموزان فعال تهیه و در مناسبت‌ها و اعیاد از این افراد تقدیر می‌شود، تا ضمن تشویق فعالان یادگیری قرآن، در دیگر افراد نیز علاقه و اشتیاق برای یادگیری تقویت شود.
نوربخش درخصوص مشکلات مالی مؤسسه، بیان کرد: متأسفانه بودجهای برای پیشبرد فعالیت‌ها وجود ندارد و به همین دلیل از اجرای بسیاری از برنامه‌ها چشم‌پوشی می‌شود که امید است شاهد بهبود وضعیت باشیم.

برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان در مؤسسه قرآنی معراج شهرکرد

وی با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده‌ها برای قرآن‌آموزی فرزندان هزینه‌ای صرف نمی‌کنند، ادامه داد: برخلاف حساسیت خانواده‌ها به امر آموزش فرزندان در برخی رشته‌ها مانند موسیقی، زبان، رایانه و ...، در زمینه قرآن این دغدغه وجود ندارد.
نوربخش درخصوص ترویج و نهادینه کردن قرآن در جامعه و میان خانواده‌ها، گفت: باید برنامه‌ریزی دقیق در این زمینه صورت بگیرد و فعالان و مربیان قرآنی با در نظر داشتن گروه‌های سنی و نیاز علاقمندان آموزش قرآن، روش تدریس مناسب را اجرا کنند و در راستای آگاهی بخشی به آحاد افراد جامعه کوشا باشند، ضمن اینکه تشویق و ترغیب مادی نیز در این خصوص بسیار مؤثر است.
مدیر مؤسسه قرآنی معراج شهرکرد خاطرنشان کرد: علاوه بر حمایت مادی و معنوی نهادهای مرتبط با قرآن و دیگر نهادهای دولتی در جهت کمک به مراکز و مؤسسات قرآنی برای تهیه مکان مناسب و نیز در امر مشاوره فکری، می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند.
انتهای پیام

captcha