برگزاری ویژه‌برنامه فرهنگی برای کودکان مناطق سیل‌زده لرستان
کد خبر: 3808816
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲

برگزاری ویژه‌برنامه فرهنگی برای کودکان مناطق سیل‌زده لرستان

گروه فرهنگی ــ ویژه‌برنامه فرهنگی ـ هنری جشن پایان سال تحصیلی با حضور کودکان مناطق سیل‌زده لرستان با مشارکت حوزه هنری لرستان در پلدختر برگزار شد.

برگزاری ویژه‌برنامه فرهنگی و هنری برای کودکان مناطق سیل‌زده لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، ویژه‌برنامه فرهنگی ـ هنری کودکان مناطق سیل‌زده لرستان با مشارکت حوزه هنری لرستان شنبه، چهاردهم اردیبهشت در شهرستان پلدختر برگزار شد.
در این برنامه که با مشارکت حوزه هنری لرستان، سپاه، آموزش و پرورش ناحیه پلدختر و خیرین مردمی برگزار شد، هزاران نفر از کودکان مناطق سیل‌زده گرد هم آمدند و لحظات مفرحی را با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در کنار والدین خود سپری کردند. محمدحسین امیدی‌پور، رئیس حوزه هنری لرستان در این رابطه گفت: حوزه هنری لرستان پس‌از وقوع سیل در لرستان اقدام به برگزاری برنامه‌های گلریزان و اجرای موسیقی خیریه در تهران و برخی استان‌ها کرد که مهم‌ترین این برنامه‌ها روز هفتم اردیبهشت‌ماه با اجرای خیریه علی‌رضا افتخاری و حضور خیرین مردمی در تالار اندیشه حوزه هنری در تهران برگزار شد.
وی افزود: از محل عایدات این برنامه‌های فرهنگی بخشی‌از هزینه برگزاری ویژه‌برنامه فرهنگی و هنری کودکان مناطق سیل‌زده تأمین شد که با حضور هزاران نفر از کودکان این مناطق در شهرستان پلدختر برگزار شد.
امیدی‌پور توجه به کودکان و حضور هنرمندان در مناطق سیل‌زده را موجب دلگرمی مردم این مناطق، ایجاد روحیه نشاط و از بین رفتن فضاهای یأس‌آلود ناشی‌از خسارات روانی این‌گونه حوادث دانست و افزود: در این برنامه علاوه‌بر اجرای برنامه‌های نمایش و اجرای سرود توسط هنرمندان مرتبط با حوزه هنری لرستان برای هرکدام از کودکان یک پک هدیه شامل لوازم‌التحریر، لوازم ورزشی و بازی‌های سرگرم کننده تهیه و به بیش‌از چهار هزار و ۵۰۰ کودک مناطق سیل‌زده اهدا شد.
حوزه هنری لرستان بخش‌های محتوایی برنامه شامل بخش‌های نمایش و سرود را آماده کرده و مبلغ ۳۶۰ میلیون ریال جهت تهیه بسته هدایای کودکان مناطق سیل‌زده از محل عایدات برنامه‌های خیریه فرهنگی برگزار شده توسط حوزه هنری اهدا کرده است.
حوزه هنری لرستان علاوه‌بر این برنامه در گلریزان حراج آثار تجسمی با عنوان «سیل مهربانی» با اهدای ۲۳ اثر نفیس جهت فروش و همچنین اجرای برنامه‌های خیریه موسیقی در تهران و دیگر استان‌ها برای کمک به سیل‌زدگان حضور فعال داشته است.

انتهای پیام

captcha