تحصیل ۵۵ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان
کد خبر: 3808829
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰

تحصیل ۵۵ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان

گروه اجتماعی ــ رئیس دانشگاه فرهنگیان اصفهان با بیان اینکه امسال میزبان ۵۵ هزار دانشجوی جدید از سطح کشور هستیم، افزود: در مسیری گام بر می‌داریم که در جنبه‌های مختلف به معنای واقعی، معلم تربیت می‌کنیم.

تحصیل ۵۵ هزار دانشجو در داتشگاه فرهنگیان

به گزارش ایکنا از اصفهان، شهرام عروف‌زاده، رئیس دانشگاه فرهنگیان اصفهان شب گذشته، شنبه، 14 اردیبهشت‌ماه در جشن بزرگداشت هفته معلم اظهار کرد: معلم اندیشه جاری جامعه می‌‎باشد و زبان از بیان جایگاه رفیع معلم قاصر است.
وی افزود: دانشگاه فرهنگیان تحول‌های زیادی را در طول هفت سال گذشته تجربه کرده و با حمایت‌های خوب حاکمیت، به عنوان دستگاه مأموریت‌گرا وظیفه دارد دانشجویان متعهدی را برای رسیدن به جامعه سر‌آمد، تربیت کند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان اصفهان بیان کرد: مقام معظم رهبری بر افزایش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تأکید داشتند. ما امسال میزبان ۵۵هزار دانشجوی جدید از سطح کشور هستیم و در مسیری گام بر می‌داریم که در جنبه‌های مختلف به معنای واقعی، معلم تربیت می‌کنیم.
همچنین مدیرکل برنامه‌ریزی و آموزش سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: همزمان با تأسیس دارالفنون و رشد مدارس در ایران، ۳۵ درصد از سهمیه دارالفنون به تربیت معلم اختصاص پیدا کرد، اما هیچ قانونی برای تربیت معلم وجود نداشت. در سال ۱۲۹۸ بحث تأسیس دارالمعلمان و دارالمعلمین در ایران مطرح شد، بعد از آن در سال 1307 دارالمعلمین عالی شکل گرفت، در سال۱3۱۷ با تصویب قانون تربیت معلم، 25 دانشسرای عالی در کل کشور تاسیس شد که این دوره به توسعه ساختاری معروف است. در سال ۱۳۶۱ تعداد مراکز تربیت معلم به بیش از ۳۵۲ مرکز می‌رسد. در سال۱۳۸۸ دو مجموعه فنی حرفه‌ای و مراکز تربیت معلم ادغام شدند. سال 1390 دوره آکادمیک شدن تربیت معلم است.
مهدی نامداری افزود: دوره آکادمیک با دوره‌های قبل مراکز تربیت معلم تفاوت دارد. از ویژگی‌های نظام دوره تربیت معلم دانشگاهی هویت حرفه‌ای است. دانشجویی که از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل می‌شود، حتما باید دارای هویت حرفه‌ای باشد، تمام ساختار و اجزای دانشگاه در ساختن این هویت نقش دارند.
مدیرکل برنامه‌ریزی و آموزش سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: مسئله بعدی شایستگی‌محور است. شایستگی به معنای دانش، مهارت و نگرش می‌باشد، یعنی تلفیق این سه مورد باعث شایستگی می‌شود. برنامه‌های درسی و اساتید یاید معطوف به شایستگی محوری باشد. برنامه‌های غیر درسی در دانشگاه باید به سوی شایستگی‌محوری هدایت شوند.
حجت‌الاسلام حمزه علی بهرامی، مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان نیز با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جمع معلمان گفت: ایشان در این دیدار به موضوع سرمایه انسانی توجه داشتند. کسی که سرمایه مادی را می‌سازد و می‌تواند از منابع مادی استفاده کند سرمایه انسانی است و سرمایه انسانی در آموزش و پرورش تولید می‌شود.
بهرامی ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب در ادامه به بحث هویت‌سازی اشاره کردند. جامعه‌ای که هویت‌‎اش را از دست بدهد، مرگش فرا می‌رسد. هویت جامعه در آموزش و پرورش به وجود می‌آید، آموزش پرورش مرده یک جامعه مرده‌ای را تحویل جامعه می‌دهد.
وی تصریح کرد: رهبر انقلاب در بخش سوم سخنان خود به بحث تمدن اشاره کردند. تمدن‌ها یک اصل و ریشه‌ای دارند، ریشه تمدن فکر و فرهنگ است. تمدن‌ها بدون فرهنگ از بین می‌روند. اصل تمدن، فرهنگ، و اصل فرهنگ آموزش و پرورش است.
انتهای پیام

captcha