برگزاری ۴ محفل انس با قرآن در طرح ضیافت الهی
کد خبر: 3808907
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

برگزاری ۴ محفل انس با قرآن در طرح ضیافت الهی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان، گفت: ۴ محفل انس با قرآن کریم در طرح ضیافت الهی ماه مبارک رمضان با حضور قاری بین‌المللی قرآن کریم در بقاع متبرکه استان هرمزگان برگزار می‌شود.

برگزاری ۴ محفل انس با قرآن کریم در طرح ضیافت الهی

حجت‌الاسلام رنجبر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان اظهار کرد: رَمَضان یا رَمَضان‌ُ‌المُبارَک نام نهمین ماه سال قمری است که روزه در آن بر مسلمانان واجب است.
وی افزود: بنا بر برخی آیات، قرآن در این ماه و در شب قدر نازل‌ شده است این ماه تنها ماهی است که نام آن به‌ صراحت در قرآن کریم آمده است.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان بیان کرد: طرح ضیافت الهی یکی از طرح‌های ویژه و موفق سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است که همه‌ساله در ماه مبارک رمضان در سراسر کشور با برنامه‌هایی در قالب حضور مبلغان اعزامی و بومی جهت اعزام به بقاع متبرکه، محافل جزء‌خوانی و ترتیل‌خوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه و محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته بین‌المللی برگزار می‌شود که استان هرمزگان نیز از این مسئله مستثنی نیست.
حجت‌الاسلام رنجبر با تأکید بر اینکه ۴ محفل انس محوری در شهرستان‌های بندرعباس، قشم، رودان برگزار می‌شود، اضافه کرد: در طرح ضیافت الهی میزبان قاری بین‌المللی قرآن کریم استاد قاسم مقدمی هستیم که از روز ۱۸ رمضان به استان هرمزگان خواهد آمد.
وی اضافه کرد: این قاری در محافل قرآنی بندرعباس که در آستان مقدس امامزادگان سید مظفر‌(ع)، رودان سید سلطان محمد‌(ع)، سید مظفر‌(ع) قشم و نیز مسجد صاحب‌الزمان‌(عج) پشت شهر برگزار می‌شود، به تلاوت آیات نورانی قرآن خواهد پرداخت.
وی در پایان گفت: جهت ترویج فرهنگ قرآنی امسال نیز همچون سال‌های گذشته برنامه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین ایجاد فضای معنوی در ماه مبارک رمضان و جذب اقشار مختلف به برنامه‌های قرآنی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha