تشکیل گروه‌های داوطلب محلی در مناطق سیل‌زده لرستان
کد خبر: 3809149
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶

تشکیل گروه‌های داوطلب محلی در مناطق سیل‌زده لرستان

گروه اجتماعی ــ‌ مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان این‌که تاکنون ۹۸ کارشناس مددکار و روانشناس را در قالب ۳۲ تیم به مناطق سیل‌زده اعزام کرده‌ایم، گفت: ۱۴۴ تیم مُحب به این مناطق اعزام ‌و سعی شده علاوه بر فضای همدلی و همراهی با مردم، گروه‌های داوطلب محلی تشکیل شود.

یسیده فاطمه‌زهرا توکلی، مدیرکل بهزیستی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به وقوع سیل فروردین‌ماه امسال در لرستان، در رابطه‌ با اقدامات سازمان بهزیستی در خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان، گفت: اقدامات ما شامل دو بخش بود که در بخش اول مربوط مددجویان یک بود که در مراکز شبانه‌روزی ما نگهداری می‌شدند و ما مسئولیت مستقیم آن‌ها را داشتیم؛ خوشبختانه به‌‎دلیل پیش‌بینی‌ها و انتقال و جابجایی مراکز هیچ مشکلی برای آن‌ها پیش نیامد.
وی افزود: برای بخشی از مددجویان که در مناطق سیل‌زده قرار داشتند و متحمل آسیب‌هایی شدند در فروردین‌ماه سه ماه مستمری آن‌ها با توجه به تعداد خانوار آن‌ها مبلغ بین ۵۰۰ تا یک و نیم میلیون تومان واریز شد.
توکلی با بیان این‌که متأسفانه بخشی از جامعه هدف ما براثر سیل اخیر دچار خسارت شدند و سازمان جهت حمایت از جامعه هدف خود اقدامات خود را آغاز کرد، ادامه داد: با مشارکت خوبی که از سوی بهزیستی سراسر کشور صورت گرفت توانستیم تاکنون هشت هزار بسته مختلف شامل مواد غذایی، مواد بهداشتی، وسایل مورد نیاز مددجویان از جمله بهداشتی وسایل خاص توان‌بخشی و ... توزیع کنیم.
مدیرکل سازمان بهزیستی لرستان با بیان این‌که با کمک مؤسسه خیریه ۵۰۰ سری وسایل منزل جمع‌آوری شد که توزیع آن‌ها را شروع کرده‌ایم، اظهار کرد: علاوه‌بر کمک‌های امدادی شرایط خاصی برای خانواده‌ها پیش می‌آید که یکی‌از وظایف سازمان مداخلات اجتماعی و روانی بعد از بلایا است.

اعزام ۱۴۴ تیم مُحب به مناطق سیل‌زده لرستان ‌
وی با بیان این‌که تاکنون ۹۸ کارشناس مددکار و روانشناس را در قالب ۳۲ تیم به مناطق سیل‌زده اعزام کرده‌ایم، اظهار کرد: ۱۴۴ تیم مُحب به این مناطق اعزام شده که علاوه‌ بر شناسایی و نیازمندی خدمات موردنیاز آن‌ها مدنظر بوده است و سعی شده علاوه‌ بر فضای همدلی و همراهی با مردم گروه‌های داوطلب محلی تشکیل شود.
مدیرکل بهزیستی لرستان بیان کرد: این داوطلبان محلی شامل جوانان، زنان و کودکان هستند به این امید که بتوانیم در این مناطق ظرفیت‌سازی کنیم و ضمن همراهی با مردم کمک کنیم و هرچه زودتر به روند طبیعی زندگی برگردند.

توکلی اضافه کرد: کودکان و زنان در بلایا بسیار آسیب‌پذیرتر هستند که در بخش زنان توانستیم با همکاری بانوان تشکل‌هایی را شکل دهیم و مادران آموزش‌های لازم را دریافت کنند. برای دانش‌آموزان نیز گروه‌های آموزشی تشکیل شد که آموزش‌های لازم را ببینند.

۲۱ مهدکودک در مناطق سیل‌زده لرستان دایر شد
مدیرکل بهزیستی لرستان ادامه داد: ۲۱ مهدکودک را در مناطق سیل‌زده دایر کردیم که در این راستا ۱۲۸۰ کودک زیر شش ماه در این مهدکودک‌ها حضور پیدا کرده و غذاهای گرم دریافت می‌کنند.
توکلی با بیان این‌که همچنین با گروه‌های نمایشی برنامه‌های شادی را برای آن‌ها فراهم کرده‌‌ایم، یادآور شد: در ادامه نیاز قرار است که حضور مستمر کارشناسان تا زمانی‌که به یک ثبات برسند، داشته باشند.
مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان این‌که تمام خسارات وارد شده به جامعه هدف بعد از سیل در سامانه جمع‌آوری شد، اظهار کرد: در تعاملی که با بنیاد مسکن داشته‌ایم در این راستا علاوه‌بر کمک‌های دولت به افراد سیل‌زده در مناطق سیل‌زده با پیگیری سازمان بهزیستی کشور مبلغ ۱۰ میلیون تومان بلاعوض به سرپرست خانواری که خانه‌های آن‌ها تخریب‌ شده نیز اعطا می‌شود کمااینکه با امضای تفاهم‌نامه‌ای که با بسیج سازندگی منعقد شد از ظرفیت بسیج نیز در راستای سازندگی این افراد استفاده خواهد شد.

انتهای پیام

captcha