ارائه آموزش ۱۱۴ مربی قرآن در طرح رمضان جامعه قاریان مشهد
کد خبر: 3809247
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷

ارائه آموزش ۱۱۴ مربی قرآن در طرح رمضان جامعه قاریان مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرعامل جامعه قاریان قرآن مشهد گفت: ۱۱۴ مربی قرآنی از طرف این جامعه قاریان ‌در قالب طرح مائده آسمانی در بهار قرآن در طول ماه رمضان آموزش‌های قرآنی را ارائه می‌دهند.

ارائه آموزش ۱۱۴ مربی قرآن در طرح رمضان جامعه قاریان مشهدمحمدمهدی آقامحمدیان، مدیرعامل جامعه قاریان قرآن مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: این مربیان قرآنی دانش‌آموختگان علوم قرآنی هستند که در کانون دانش‌آموختگان جامعه قاریان قرآن آموزش دیده‌ و دوره‌های آموزشی را در این مجموعه قرآنی گذرانده‌اند.
وی گفت: طرح رمضانی جامعه قاریان قرآن «مائده آسمانی در بهار قرآن» نام دارد که در طی این طرح، مسابقه‌های قرآنی در 4 رشته ترجمه و تفسیر سوره تغابن برای خواهران و برادران، قرائت جزء 30 برای برادران، حفظ سوره نبأ برای برادران و خواهران و همچنین قرائت نوجوانان پسر ترتیل بانوان بزرگسال برگزار می‌شود.

مسابقات این طرح پس از ماه رمضان برگزار می‌شود
آقامحمدیان اضافه کرد: کلاس‌های آموزشی این در توسط مربیان جامعه قاریان قرآن در ‌جلسات خانگی مساجد صنفی و یا هر بستر قرآنی دیگر قابل اجراست و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این مربیان آموزش‌های لازم را در ماه رمضان دریافت کنند بعد از ماه مبارک رمضان در مسابقات جداگانه هر رشته حاضر شوند.
مدیرعامل جامعه قاریان قرآن مشهد گفت: با بیان اینکه آموزش‌ها و اساس منابع آموزشی و کتب منتشر شده از سوی جامعه قاریان قرآن مشهد انجام می‌شود، اضافه کرد: مسابقات نهایی این طرح هم امتیازات فردی، هم گروهی و جلسه‌ای و نیز امتیازاتی برای مربیان قرآن دارد.
وی اظهار کرد: ما برای اجرای این طرح در طول ماه رمضان ۱۱۴ مربی را گزینش کردیم که این افراد از میان 2500 نفر از مربیان ما در جامعه قاریان قرآن هستند. البته امکان افزایش تعداد مربیان در این طرح نیز وجود دارد و متقاضیان می‌توانند با هماهنگی جامعه قاریان به اجرای این تحقیق بپردازد از طرفی نیز نهادهایی که قصد همکاری و همیاری این طرح قرآنی را دارند، می‌توانند با جامعه قاریان قرآن مشهد در ارتباط باشند.
مدیرعامل جامعه قاریان قرآن مشهد در ضمن برگزاری دوره هم‌اندیشی دانش‌آموختگان این موسسه قرآنی عنوان کرد: در زمان برگزاری این طرح بستر آموزش و کار قرآنی معرفی می‌شود و مربیان در این دوره باید به ارزیابی توانمندی مخاطب خود بپردازند چراکه این موضوع یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های مربی‌گری در حوزه قرآن است.

ارتباط و اعتماد مربیان در پایگاه‌های آموزش ماه رمضان
وی با بیان اینکه اولین گام مربی‌گری جلب اعتماد فرد مقابل است، افزود: در این ترم ۱۱۴ مربی ۱۱۴ پایگاه آموزش قرآن راه‌اندازی می‌کنند و برای جلب اعتماد به بهترین نحو ارتباط موثری با جامعه خود می‌گیرد.
آقامحمدیان در توصیه به مربیان قرآن اضافه کرد: تشویق مخاطب در فعالیت‌های قرآنی و نتیجه‌بخش بودن آموزش بخشی از کار است که باید به آن توجه شود. البته اهمیت کار استعدادیابی مربیان شایان ذکر است.
مدیرعامل جامعه قاریان قرآن مشهد ادامه داد: آموزش قرآن وظیفه حاکمیت است و قانون اساسی این وظیفه را بر عهده نظام آموزشی گذاشته و در شرایط موجود که با کم‌کاری نظام آموزشی مواجه هستیم مردم برای رسیدن به اهداف قرآنی پای کار آمدند.
انتهای پیام

captcha