کمک ۴۰ میلیارد ریالی بوشهری‌ها به سیل‌زدگان خوزستانی
کد خبر: 3809300
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
فرمانده سپاه امام صادق(ع) اعلام کرد:

کمک ۴۰ میلیارد ریالی بوشهری‌ها به سیل‌زدگان خوزستانی

کانون خبرنگاران نبأ ــ سردار علی رزمجو اعلام کرد: مردم ولایت‌مدار استان بوشهر قریب به ۴۰ میلیارد ریال به سیل‌زدگان خوزستانی در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی اهدا کردند.

سردار علی رزمجو، فرمانده سپاه امام صادق(ع)، 15 اردیبهشت‌ماه در حاشیه نشست خبری هشتمین دوره ترتیل‌خوانی «نوای ملکوت» که در بوشهر برگزار شد در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ اظهار کرد: سیل خوزستان بی‌سابقه بود، اما در این میان کمک‌های مردمی نیز بی‌سابقه بود.
وی بیان کرد: پوشش منطقه سیل‌زده شهرستان باوی خوزستان با دارا بودن سه شهر شیبان، ویس و ملاثانی و 38 روستای آن با 105 هزار نفر جمعیت بر عهده سپاه بوشهر بود.
فرمانده سپاه امام صادق(ع) با بیان اینکه بیشتر روستاهای این منطقه دچار آبگرفتگی شده بودند، اضافه کرد: این روستاها بین رودخانه کارون و رودخانه دز قرار داشتند که به گفته مسئولان منطقه ارتفاع آب کارون تا قبل سیل 10 متر بود؛ اما پس از سیل به 20 تا 22 متر افزایش یافته بود.
رزمجو با تقدیر ویژه از پوشش رسانه‌ای صداوسیما در جمع‌آوری کمک‌های مردمی، گفت: صداوسیما نقش اساسی در اطلاع‌رسانی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی داشت، به‌گونه‌ای که معادل سه میلیارد و 75 میلیون تومان کالا و 200 میلیون تومان هم کمک نقدی توسط مردم استان بوشهر برای کمک به سیل‌زدگان به دست سپاه رسید.
وی بیان کرد: هم‌اکنون نیز احداث 400 تا 500 واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در این منطقه سیل‌زده به سپاه امام صادق(ع) محول شده است که در اسرع وقت انجام می‌شود.
رزمجو با اشاره به هشتمین سال برگزاری مراسم ترتیل‌خوانی «نوای ملکوت» در حسینیه ثارالله بوشهر همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: جلسات روزانه تفسیر و تلاوت یک جزء از قرآن کریم با حضور 20 قاری برجسته هم‌استانی در حسینیه ثارالله برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: آغاز برنامه‌ها هر روز از ساعت 16.30 تا 19 است که برنامه تلاوت قرآن همراه با قرائت دعای ایام ماه مبارک رمضان از ساعت 16.30 و آیین ترتیل‌خوانی از ساعت 17.30 آغاز می‌شود.
فرمانده سپاه امام صادق|(ع) با اشاره به اینکه حسینه ثارالله ظرفیت پذیرش دو هزار علاقه‌مند قرآنی را دارد، افزود: 300 خادم خانم و آقا نیز در این آیین معنوی میزبانی حاضران را برعهده دارند.
سردار رزمجو بیان کرد: در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان نیز آیین شب قدر به میزبانی سپاه در مصلای جمعه بوشهر برگزار می‌شود.
سیده‌فردوس رضوی
انتهای پیام
captcha