‌احسان به والدین از مصادیق عمل صالح است
کد خبر: 3809310
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
کارشناس مذهبی:

‌احسان به والدین از مصادیق عمل صالح است

کانون خبرنگاران نبأ ــ فاطمه خانلر مشهدی در محفل انس با قرآن کریم حرم مطهر رضوی، گفت: احسان و نیکی به والدین از جمله مصادیق عمل صالح است و خداوند در قرآن کریم به این نکته تأکید فراوانی کرده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ فاطمه خانلر مشهدی، کارشناس مذهبی در محفل انس با قرآن کریم که با حضور جمعی از بانوان زائر و مجاور در محل دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تفسیر آیاتی از سوره مبارکه عنکبوت پرداخت و بیان کرد: این سوره مبارکه به اهمیت ایمان و عمل صالح اشاره کرده است.
وی با اشاره به آیه هفتم این سوره مبارکه «وَالَّذِينَ آمَنُواوَعَمِلُواالصَّالِحَاتِ لَنُكَفِّرَنَّعَنْهُمْ سَيِّئَاتِ هِمْوَلَنَجْزِيَنَّ هُمْأَحْسَنَ الَّذِي كَانُوايَعْمَلُونَ»، اظهار کرد: در این آیه به اهمیت همراهی ایمان به عمل صالح اشاره شده است یعنی یکی از نشانه‌های ایمان انجام عمل صالح است.
این کارشناس مذهبی افزود: ایمان بدون عمل صالح و همچنین عمل صالح بدون ایمان برای انسان سودی ندارد و هر کس به خدا و روز جزا ایمان دارد همواره مراقب اعمال و رفتار خود است، چراکه می‌داند روز قیامت و حساب و کتابی در پیش دارد.
وی احسان به والدین را از جمله مصادیق عمل صالح دانست و گفت: خداوند در سوره عنکبوت به اهمیت احترام و احسان در حق پدر و مادر اشاره کرده است و بعد از عبودیت و بندگی، احترام به والدین را مورد تأکید قرار داده است.
خانلر مشهدی اضافه کرد: یکی از نکاتی که در سوره عنکبوت به آن اشاره شده؛ این است که فرزند باید در هر حالی احترام پدر و مادر را نگه دارد و از دستورات آنها پیروی کند مگر در جایی که خواسته آنها خلاف فرامین الهی باشد، چراکه خداوند فرموده است «...وَإِنْجَاهَ دَاكَلِ تُشْركَبِي مَالَيْسَلَكَ بِهِ عِلْمٌ فَلَا تُطِعْهُمَا...».
این محفل نورانی همچنین با ترتیل‌خوانی و تلاوت آیاتی از کلام وحی توسط مرضیه دهقان و تکتم برکچیان از قاریان و مرتلان آستان قدس رضوی، اجرای گروه‌های تواشیح «بنت‌النبی و شمیم رضوان» در وصف امام زمان(عج)، مسابقه قرآنی «ریحانةالنبی» و اهدای جوایز به برگزیدگان، مولودی‌خوانی و شعرخوانی همراه بود.
مهناز امیریان
انتهای پیام
captcha