۸۰ عنوان کتاب در حوزه هنری کودک و نوجوان منتشر می‌شود
کد خبر: 3809334
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰

۸۰ عنوان کتاب در حوزه هنری کودک و نوجوان منتشر می‌شود

گروه ادب ــ معاون فرهنگی حوزه هنری کودک و نوجوان گفت: ۸۰ عنوان کتاب در دست انتشار داریم که بیشتر آن‌ها مجموعه شعر و داستان است.

به گزارش ایکنا، حمید حسین‌زاده در گفتگو با روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان با بیان این مطلب گفت: در حوزه داستان ۱۵ مجموعه شعر و در حوزه داستان ۵۰ اثر جدید از هنرمندان صاحب نام و فعال کشور در زمینه کودک و نوجوان داریم که در نوبت چاپ قرار دارند.

وی ادامه داد: همچنین ۹ رمان، ۲ نمایش‌نامه و ۴ اثر پژوهشی هم در دست چاپ داریم که امیدواریم امسال این آثار به بازار نشر برسد.

معاون فرهنگی حوزه هنری کودک و نوجوان با اشاره به روند تولید این آثار گفت: آثار در دو سطح از سوی این مجموعه پذیرفته می‌شوند؛ ابتدا آثاری که نویسندگان از سراسر کشور برای کارشناسان ما می‌فرستند و از سوی دیگر آثاری که هنرمندان به واسطه ارتباط با دبیران بخش‌های مختلف به حوزه هنری کودک و نوجوان ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: این آثار دریافتی ابتدا از سوی دبیران مورد بررسی قرار می‌گیرد و آثار برگزیده بار دیگر در شورای تولید کارشناسی می‌شود، پس از تأیید این شورا، با نویسندگان قرارداد امضا می‌شود و آثار برگزیده برای انتشار در اختیار انتشارات سوره مهر قرار می‌گیرند.

حسین زاده با بیان این مطلب که تاکید حوزه هنری کودک و نوجوان تولید آثاری با دو محوریت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است افزود: ما در حوزه شعر تجربیات ویژه ای داشتیم؛ از جمله ارتباط مستمر با ۱۵۰ شاعر که در فضای مجازی حلقه‌ای ایجاد کردند و مجموعه ۳۰ شعر، ۳۰ شاعر از دل آن طراحی و اجرایی شد.

وی گفت: تاکنون ۱۰ جلد از این مجموعه برای انتشار آماده شده و در اختیار سوره مهر قرار دارد.

انتهای پیام

captcha