مطالبات جامعه قرآنی همدان از مقامات ارشد استان و کشور
کد خبر: 3809506
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

مطالبات جامعه قرآنی همدان از مقامات ارشد استان و کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآنی استان همدان برخی از مطالبات مجموعه قرآنی ‌همدان ‌از مقامات ارشد استان و کشور را مطرح کرد.

مطالبات جامعه قرآنی همدان از مقامات ارشد استان و کشورجواد سعیدی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآنی استان همدان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: مجموعه قرآنی استان همانگونه که در دیدار با امام جمعه شهر همدان نیز عنوان کرد‌ند چند درخواست مهم از مقامات ارشد استان و کشور دارند.
وی با اشاره به اینکه وعده‌های استاندار اسبق همدان در جهت اختصاص بودجه‌های قرآنی تحقق نیافته است، افزود: متأسفانه بودجه قرآنی کشور همچنان بر سیر نزولی قرار گرفته است و از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۱۰۰، سپس ۶۰ و در نهایت به ۴۰ میلیارد تومان رسیده است در این بین نه تنها از نهاد‌های متولی این حوزه در کشور صدایی بلند نمی‌شود بلکه مقامات ارشد استان نیز نسبت به این موضوع بی‌تفاوت هستند.
سعیدی اضافه کرد: عدم تخصیص بودجه کافی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی، عدم دسترسی مؤسسات و مراکز قرآنی استان به فضای کافی و حداقل امکانات و تجهیزات آموزشی از دیگر کمبود‌های جامعه قرآنی استان است.
وی اشاره‌ای به تعطیلی بیمه فعالان قرآنی طی سه سال اخیر داشت و عنوان کرد: یکی دیگر از مطالبات و معضلات جامعه قرآنی، فعالیت و خدمت مربیان قرآن با سابقه‌ای است که جهادی و بدون دریافت حق‌الزحمه‌ای در نقاط محروم استان مشغول به فعالیت هستند در حالی که از حداقل بیمه نیز برخوردار نیستند.
وی با اشاره به اینکه تالار بزرگ همدان مزین به نام قرآن باید مکانی جهت برگزاری فعالیت‌های قرآنی و مجموعه قرآنی استان باشد عنوان کرد: این مجموعه در سال 1383 در سفر مقام معظم رهبری به استان بودجه‌ای برای ساخت تالار تخصیص داده شد و مقرر گردید صرفا مجموعه های قرآنی در آن فعالیت داشته باشند، اما متاسفانه مجموعه های مستقر و مدیران در تالار قرآن غالبا از نهادهای دولتی و ... هستند.
عضو هیئت مدیره اتحادیه قرآنی کشور ادامه داد: اگر در آینده نزدیک مشکل تالار قرآن حل نشود، طوماری با امضای بیش از ۳۰۰ مجموعه قرآنی و 3 هزار و 500 معلم و فعال قرآنی به دفتر مقام معظم رهبری ارسال خواهد شد.
سعیدی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان جامعه قرآنی استان دیداری با امام جمعه و استاندار خواهد داشت، بیان کرد: طبق پیشنهادی که از سوی اتحادیه مؤسسات قرآنی استان عنوان شد مقرر شد، نماینده ولی فقیه در استان در هر تشکلی مشاوره‌ای برای خود اختیار کنند که در حوزه قرآن نیز به زودی مشاوره این حوزه اعلام می‌شود.
انتهای پیام

captcha