پی‌اس‌جی‌ها رمضان را تبریک گفتند آن هم با لهجه
کد خبر: 3809531
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

پی‌اس‌جی‌ها رمضان را تبریک گفتند آن هم با لهجه

گروه شبکه‌های اجتماعی ــ باشگاه پاری‌سن‌ژرمن فرانسه با انتشار ویدئویی از شش بازیکن خود فرارسیدن ماه رمضان را تبریک گفت.

به گزارش ایکنا؛ باشگاه پاری‌سن‌ژرمن فرانسه (معروف به پی اس جی) در اقدامی جالب با انتشار ویدئویی از بازیکنان مطرح خود، فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفت.

این ویدئو در صفحه رسمی فیس‌بوک باشگاه پاری‌سن‌ژرمن منتشر شده است و در آن کیلین ام‌باپه، نیمار، تیاگو سیلوا، مارکینیوش و دراکسلر رمضان را با لهجه‌‌های متفاوت خود تبریک می‌گویند. نحوه تلفظ رمضان توسط این بازیکنان به نحوی است که به نظر می‌رسد واژه رمضان را «همدان» تلفظ می‌کنند که همین مسئله مورد توجه کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است: بر اساس آمار حدود 10 درصد مردم فرانسه مسلمان هستند. جمعیت مسلمانان فرانسه در سال‌های اخیر افزایش زیادی داشته است که یکی از دلایل آن مهاجرت پناهجویان سوری و برخی دیگر از کشورهای اسلامی به اروپا است اما عمده این افزایش جمعیت به مهاجرت معمول مسلمانان به اروپا بر می‌گردد.

براساس گزارش اندیشکده «پیو» در آمریکا، در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶، بیش از نیم میلیون مهاجر مسلمان وارد فرانسه شدند که بیشتر آنها مهاجران عادی و نه پناهجویان بوده‌اند. در این فاصله زمانی، فرانسه حدود۸۰ هزار پناهجو نیز پذیرفته که اکثر آنها مسلمان بوده‌اند.

انتهای پیام 

captcha