افزایش مراکز نیکوکاری در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3809532
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

افزایش مراکز نیکوکاری در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی از افزایش مراکز نیکوکاری در استان طی سال جاری خبر داد.

افزایش مراکز نیکوکاری در خراسان‌شمالی

مجید الهی‌راد، مدیرکل کمیته امداد استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: طی سال جاری مقرر است تعداد مراکز نیکوکاری استان از ۶۸ باب به ۹۰ مرکز فزایش یابد.
وی با بیان اینکه این مراکز با هدف توسعه فرهنگ انفاق، نیکوکاری و نیز شناسایی خیران راه‌اندازی می‌شود، گفت: این مراکز در راستای شناسایی نیازمندان و حمایت از مددجویان به صورت ساماندهی شده و تخصصی فعالیت خواهند کرد.
وی خدمت‌رسانی سریع‌تر به نیازمندان را از دیگر کارکردهای مراکز نیکوکاری برشمرد، گفت: استفاده از ظرفیت مسجد، روحانیون، هیت امنا، خیرین و آحاد مردم از نقاط قوت مراکز نیکوکاری به شمار می‌رود و تلاش بر این است که خدماتی مطلوب برای رفع نیاز نیازمندان و رعایت شان محرومین در این مراکز مورد توجه باشد.
وی با ت‌کید بر این که این نهاد به دنبال خدمت در محل‌های جمع‌آوری کمک‌ها برای نیازمندان است، افزود: به همین منظور شبکه‌هایی را در سطح شهرها و روستاها برنامه ریزی کرده‌ایم.
الهی راد افزود: راه اندازی این مراکز در محله‌های مختلف شهری با جمعیت حداقل 10 هزار نفر و نیز در سطح روستاهای با بیش از 200 خانوار صورت می‌گیرد.
وی فعالیت این مراکز تخصصی را حمایت از مددجویان در زمینه‌های مختلف ت‌مین جهیزیه، اشتغال، مسکن، کمک به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند، تأمین هزینه‌های درمان برشمرد.
انتهای پیام

captcha