ماه برکت زِ آسمان می‌آید/ماه رمضان مهمان کدام هیئت قزوین باشیم؟!
کد خبر: 3809602
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱

ماه برکت زِ آسمان می‌آید/ماه رمضان مهمان کدام هیئت قزوین باشیم؟!

گروه معارف- با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، امامزادگان و بقاع متبرکه و هیئت‌های قزوین آماده میزبانی از روزه داران هستند. در ادامه به زمان و مکان برگزاری این هیئت‌ها اشاره می‌کنیم.

ماه برکت زِ آسمان می‌آید/ماه رمضان مهمان کدام هیئت قزوین باشیم؟!

به گزارش ایکنا از قزوین، ماه مبارک رمضان شاید از بهترین فرصت ها برای ارتباط با معبود و برداشتن گام‌هایی موثر در مسیر خودسازی به شمار می آید. اینک خداوند بار دیگر این فر صت را به یکایک ما داد تا در بهار خودسازی و ماه بندگی خداوند برای فیض بیشتر از آن قدم برداریم و در این بین هیئت های مختلف مذهبی، امامزادگان و بقاع متبرکه قزوین میزبان خوبی برای روزه داران هستند. در این گزارش به بازخوانی ویژه برنامه های این هیئت های مذهبی در ماه میهمانی خداوند در شهر مینودری قزوین پرداخته شده است. 

امامزاده حسین(ع)
محفل جزء خوانی قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز از روز اول ماه مبارک رمضان، ساعت ۱۷ در آستان مقدس امامزاده حسین( ع) برقرار است و همچنین تلاوت قرآن کریم همراه با سخنرانی و مناجات، هرشب از ساعت ۲۳:۳۰ در آستان مقدس امامزاده حسین ( ع )برگزار می‌شود.
همچنین برگزاری مراسم مناجات و قرائت دعای افتتاح، مراسم ویژه خواهران، جلسات قرائت و تفسیر ویژه خواهران، جلسات ترتیل خوانی و جزءخوانی، قرائت و تفسیر ویژه براداران هر شب، اقامه نماز جماعت، سخنرانی مذهبی و بیان احکام شرعی، اطعام روزه داران، ویژه برنامه های تولد امام حسن(ع)، لیالی قدر، شهادت حضرت علی (ع) و اقامه نماز عید فطر از برنامه های شاخص در امامزاده حسین(ع) در ایام ماه مبارک رمضان است.
سلسله مباحث سبک زندگی از منظر مقام معظم رهبری(مدظلّله العالی) در امامزاده حسین(ع) قزوین در ماه مبارک رمضان هم برگزار می شود.

آستانه مقدسه آمنه خاتون(س)
سی شب مناجات با خدا با نوای حاج محمد نبوی، نیمه شب‌های ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۲:۳۰ بامداد واقع در خیابان ملک آباد در آستانه مقدسه آمنه خاتون(س) برگزار می‌شود و جلسات ترتیل خوانی و جزء خوانی، قرائت و تفسیر قرآن کریم در این آستان ویژه خواهران در عصرها و شب‌ها ویژه برادران از ساعت ۲۲ تا ۲۳ شب است. همچنین مراسم جزء خوانی ویژه نوجوانان نیز هر روز در ساعت ۱۴ در این امامزاده دایر است.

امامزاده ‌اسماعیل(ع) قزوین
مراسم قرائت قرآن، سخنرانی و مناجات در آستان ‌مقدس‌ امامزاده ‌اسماعیل(ع) قزوین از شب اول ماه مبارک رمضان در ساعت۲۲ الی ۲۴ برگزار خواهد شد.

آستانه مقدسه زبیده خاتون(س)
علاوه بر برنامه‌های سنتی و ماهانه آستانه مقدسه زبیده خاتون(س) همچون ماه ه‌های گذشته نیز جلسات جزء خوانی، قرائت و تفسیر قرآن کریم در این آستان از ساعت ۲۳ شب ایام ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.ویژه برنامه تولد کریمه اهل بیت(ع)، لیالی قدر، شهادت حضرت امیر(ع) و اقامه نماز عید فطر از دیگر برنامه های این آستان مقدس است.

چهارانبیاء قزوین
به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان محفل مناجات در حرم چهار انبیاء قزوین برگزار می‌شود؛ همچنین در ماه مبارک رمضان ۳۰ شب محفل انس با قرآن کریم و مناجات از ساعت ۲۴ با عنوان «محفل مناجات» در حرم چهار انبیاء برگزار خواهد شد.
برنامه های فرهنگی به صورت ویژه در ماه مبارک رمضان با حضور بانوان استان قزوین و برپایی مراسم معنوی و مذهبی در حرم چهار انبیاء برگزار می‌شود و برپایی جشن میلاد امام حسن(ع)، مراسم لیالی قدر و ویژه برنامه شهادت حضرت علی(ع) و اقامه نماز عید سعید فطر از دیگر برنامه های این آستان مقدس است.

آستان مقدسه بی بی شهربانو
جلسات جزءخوانی و قرائت و تفسیر قرآن ویژه خواهران در عصرها و ویژه برادران از ساعت ۲۲ ، ویژه برنامه تولد امام حسن(ع)، شهادت حضرت علی(ع)، لیالی قدر، اقامه نمازعید فطر و جمع آوری فطریه از برنامه‌های آستان مقدسه بی بی شهربانو است.

امامزاده اسماعیل(ع) باراجین
برپایی ویژه برنامه از ۳۰ دقیقه قبل از اذان مغرب در جوار امامزاده، برپایی نمازهای جماعت سه گانه، جلسات تفسیر، روخوانی، روان خوانی قرآن کریم، سخنرانی مذهبی، بیان احکام شرعی، ویژه برنامه های تولد امام حسن (ع)، لیالی قدر، شهادت حضرت علی(ع)، اقامه نماز عید فطر و دریافت فطریه از برنامه های آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) باراجین است.
ایین آستان مقدس در منطقه کوهستانی و خوش آب و هوای شمال قزوین واقع شده است و شاهد حضور خیل عظیم زوار و روزه داران این ماه مبارک در این آستان به ویژه در لحظه افطار هستیم؛ به همین منظور ضیافت افطاری برای روزه داران در نظر گرفته شده است.

امامزاده سلطان سید محمد(ص)
برگزاری مراسم مناجات و قرائت دعای افتتاح، جلسات قرائت و تفسیر ویژه خواهران، جلسات جزءخوانی، قرائت و تفسیر ویژه براداران از ساعت ۲۲ هر شب، اقامه نماز جماعت، بیان احکام شرعی، اطعام روزه داران، ویژه برنامه های تولد امام حسن(ع)، لیالی قدر، شهادت حضرت علی (ع) و اقامه نمازعید فطر از برنامه های شاخص امامزاده سلطان سید محمد(ص) قزوین در ایام ماه مبارک رمضان است.

امامزاده حلیمه خاتون(س)
برگزاری مراسم مناجات و قرائت دعای افتتاح، جلسات روخوانی و روان خوانی و تفسیر ویژه خواهران، جلسات جزءخوانی، قرائت و تفسیر ویژه براداران از ساعت ۲۲ هر شب و همچنین اقامه نماز جماعت، بیان احکام شرعی، سخنرانی مذهبی با بیان سبک زندگی در ماه رمضان ، ویژه برنامه های تولد امام حسن(ع)، لیالی قدر، شهادت حضرت علی (ع) و اقامه نماز عید فطر از برنامه‌های شاخص امامزاده حلیمه خاتون(س) قزوین در ایام ماه مبارک رمضان است.

امامزاده علی(ع)
جلسات قرائت و تفسیر ویژه خواهران در صبح‌ها و جلسات ترتیل خوانی و جزءخوانی، قرائت و تفسیر ویژه براداران از ساعت ۲۲ هر شب، اقامه نماز جماعت، بیان احکام شرعی، سخنرانی مذهبی، اطعام روزه داران، ویژه برنامه های تولد امام حسن(ع)، لیالی قدر، شهادت حضرت علی (ع) و اقامه نماز عید فطر از برنامه های شاخص امامزاده علی(ع) در ایام ماه مبارک رمضان است.

مسجد امام هادی(ع)
ویژه ‌‌برنامه‌ شب‌های ‌ماه ‌مبارک ‌رمضان (۳۰شب مناجات باخدا) با نوای گرم حاج مجید اسلامی از ساعت۲۲:۴۵ الی ۲۴ بامداد در مسجد امام هادی(ع) واقع در میدان گلهای مینودر بر قرار است.

هیئت علی بن موسی الرضا(ع)
هیئت علی بن موسی الرضا(ع) در شهر الوند، در ایام ماه مبارک رمضان جلسات هفتگی در روزهای چهارشنبه در تاریخ‌های هجدهم، بیست و پنجم اردیبهشت‌ها و یکم و هشتم خردادماه، همراه با برگزاری محفل انس با قرآن، سخنرانی و مداحی را برگزار می‌کند.

مسجد امام حسن عسکری(ع)
از ابتدای ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه هر روز از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۱۰ مراسم جزء خوانی قرآن کریم در مسجد امام حسن عسکری(ع) واقع در شهرک کوثر قزوین برقرار است که به صورت زنده از صدا و سیمای مرکز قزوین پخش می‌شود.

مسجد المهدی مینودر- هیئت حسین جان
طبق سنوات گذشته جزء خوانی قرآن کریم هر روز در ایام ماه مبارک رمضان در مسجد المهدی مینودر از ساعت ۱۵ برگزار می‌شود و همچنین هیئت حسین جان در این مسجد هر شب مراسم مناجات با خدا را از ساعت ۲۳ برگزار می‌کند که همراه با سخنرانی و مداحی است؛ همچنین در روز میلاد امام حسن(ع) ویژه برنامه‌ای با حضور حاج حمید شاکرنژاد قاری بین‌المللی و یادبود عملیات بیت‌المقدس برگزار می‌شود.

مسجد ولایت و هیئت خادمان المهدی
مسجد ولایت و هیئت خادمان قزوین هم برای ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های ویژه‌ای دارند که شامل حزء خوانی قرآن کریم بعد از نماز ظهر و عصر، افطاری ساده بعد از نماز مغرب و عشاء و برنامه‌های ویژه برای شب‌های قدر است و همچنین کمک‌های مردمی برای حمایت از هموطنان سیل زده در این مسجد جع آوری می‌شود.

هیئت رزمندگان اسلام استان قزوین
هیئت رزمندگان اسلام استان قزوین نیز برنامه‌های جزء خوانی و مناجات با خدا را به صورت مشترک در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) برگزار می‌کند و همچنین بسته‌های کمکی را در این ماه بین نیازمندان توزیع خواهد کرد.

هیئت امام حسن(ع) قزوین
هیئت امام حسن(ع) قزوین نیز هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء در ساعت ۲۲ مراسم جزءخوانی و مناجات با خدا را برگزار خواهد کرد که همچنین در روز و شب میلاد امام حسن(ع) جشن و ویژه برنامه برگزار می‌کند.
انتهای پیام

captcha