دستورالعمل زنگ نماز برای مدارس تدوین می‌شود
کد خبر: 3809639
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
معاون فرهنگی آموزش و پرورش:

دستورالعمل زنگ نماز برای مدارس تدوین می‌شود

گروه جامعه ــ معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش از تدوین دستورالعمل زنگ نماز برای مدارس خبر داد.

دستورالعمل زنگ نماز برای مدارس تدوین می‌شودبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ دومین جلسه شورای عالی اقامه نماز امروز، 17 اردیبهشت‌ماه، با حضور سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش و معاونان و مدیران وی برگزار شد.

بطحایی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اجلاس نماز، اظهار کرد: برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ساختار شورای عالی نماز را در آموزش و پرورش تشکیل دادیم و اولین جلسه آن در سال ۹۷ برگزار و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شد.

وی مهمترین فعالیت دشمنان را در این دنیای آشفته، تغییر هویت ایرانی اسلامی دانش‌آموزان دانست و گفت: این همان جنگ تمام عیاری است که برای تغییر فرهنگ ما توسط دشمن آغاز شده است. دشمن برای پیروزی در این جنگ از تمام ترفندها استفاده می‌کند و سنگر تعلیم و تربیت را هدف قرار داده است؛ لذا با بکارگیری روش‌های مختلف سعی در نگران کردن مردم و خانواده‌ها دارد.

وی با بیان اینکه آنچه می‌تواند دانش‌آموزان را از آسیب‌های اجتماعی حفظ کند، اقامه نماز، تمسک به فرهنگ قرآن و عترت است، گفت: در حال حاضر نماز جماعت در بیش از ۶۰ درصد مدارس اقامه می‌شود. همچنین در بیش از ۱۶ هزار مدرسه نیز نماز با حضور روحانیون برپا می‌شود.

در ادامه این نشست علیرضا کاظمی، معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری، مدیران کل موظف به پیگیری دستورالعمل ترویج اقامه نماز در مدارس شدند. براساس سند جامع اقامه نماز که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری تدوین شده است، برنامه‌هایی در دو حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تهیه و به استان‌ها ارسال شده است.

کاظمی تصریح کرد: کمبود نمازخانه و فضای مطلوب برای اقامه نماز و همچنین در حوزه نرم‌افزاری نبود نیروی انسانی مورد نیاز و کمبود منابع مالی از جمله آسیب‌هایی است که طی یک سال اخیر در حوزه برگزاری نماز جماعت مدارس شناسایی شده است. البته برخی از مشکلات در مسیر اقامه نماز به فرهنگ جامعه و یا خانواده‌ها مربوط می‌شود، لذا برای تقویت و توسعه فرهنگ نماز، نیازمند مساعدت بخش‌های مختلف جامعه از جمله خانواده‌، رسانه و .. هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حوزه اقامه نماز وظایفی برای معاونت‌های مختلف حوزه ستادی تعیین و به آنها ابلاغ کرده‌ایم. محتواهای تولید شده متناسب با سن دانش‌آموزان است.

کاظمی از تدوین دستورالعمل زنگ نماز برای مدارس خبر داد و افزود: آموزش ۳۰ هزار معلم برای اقامه نماز، اجرای طرح آموزش تقلید، اجرای مسابقه‌هایی با موضوع نماز، برگزاری جشنواره‌ها با موضوع نماز، برگزاری جشن تکلیف عشایر، تشکیل کمیته پایش و رصد نماز و طراحی سامانه نظارت بر اقامه نماز مدارس از جمله اقدامات انجام شده در یک سال اخیر است.

انتهای پیام

 

captcha