بهره‌مندی ۷۹ هزار مددجوی استان فارس از خدمات آموزش‌های خانواده
کد خبر: 3809675
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶

بهره‌مندی ۷۹ هزار مددجوی استان فارس از خدمات آموزش‌های خانواده

گروه اجتماعی ــ ۷۹ هزار ۶۷۷ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس در سال گذشته از فعالیت‌های آموزشی آگاه‌سازی و آموزش خانوده بهره‌مند شدند.

محمد بذرافشان، مدیرکل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینکه بی‌شك‌ خانواده‌، به عنوان نهادی مقدس و بی‌بدیل، نخستین، مهم‌ترین‌ و اصلی‌ترین‌ پرورشگاه‌ و آموزشگاه‌ فرد محسوب‌ می‌شود، اظهار کرد: بیان هر گونه سخن و اندیشه‌ای دربارۀ تربیت کودکان و نوجوانان و داشتن هر گونه‌ انتظاری‌ از آنان‌ بی‌توجه‌ به‌ نقش حیاتی خانواده، سخن و اندیشه‌ای نادرست قلمداد می‌شود و انتظاری‌ عبث‌ و بیهوده‌ است.
وی با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی اجرا شده در این نهاد در راستای عملیاتی كردن سیاست‌های فرهنگی اجرا می‌شود، افزود: این برنامه‌ها به‌منظور تقویت رشد باورهای دینی و اعتقادی و توانمندسازی فکری و فرهنگی، مذهبی مددجویان برگزار می‌شود.
بذرافشان بیان کرد: برنامه‌های آموزشی برای ۸ گروه از مخاطبین در نظر گرفته شده است؛ کودکان ۷-۳ سال، دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی، دختران و پسران باز مانده از تحصیل، دختران و پسران در آستانه ازدواج، زوج‌های جوان، زنان سرپرست خانوار، مستعدین خودکفایی و اشتغال و سالمندان که گروه‌های هدف آموزش هستند.
مدیرکل كمیته امداد فارس به سرفصل‌های آموزشی اشاره کرد و افزود: این سرفصل‌ها شامل اخلاق اسلامی، احکام، قرآن، آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی اسلامی، آمادگی برای ازدواج، اهمیت و فضیلت کار و تلاش در اسلام، همسرداری، مشاوره کودکان و نوجوانان، قصص قرآنی، مهارت‌های هنری و فرزندپروری می‌شود که با حضور تعداد 524 نفر از اساتید و مربیان در سال گذشته اجرا شد.
وی با اعلام اینکه در سال گذشته 79 هزار و 677 مددجو از آموزش‌های مذکور بهره‌مند شدند، گفت: از این تعداد 4 هزار و 342 نفر کودک، 11 هزار و 896 نفر دانش‌آموز، 3 هزار و 126 نفر دانشجویان و طلاب علوم دینی، 11 هزار و 786 نفر جوانان در آستانه ازدواج، 7 هزار و 256 نفر دختران و پسران بازمانده از تحصیل، 4 هزار و 113 نفر زوج‌های جوان، 29 هزار و 325 نفر زنان سرپرست خانواده و مطلقه، 5 هزار و 132 نفر مستعدین خودکفایی و 2 هزار و 701 نفر از سالمندان بودند.
انتهای پیام

captcha