غبارروبی از مسجد قبة‌الصخره در استقبال از رمضان
کد خبر: 3809689
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
مسلمانان جهان در ضیافت ‌الرحمان/1

غبارروبی از مسجد قبة‌الصخره در استقبال از رمضان

کانون خبرنگاران نبأ ــ مسجد قبة الصخره در جوار مسجد‌الاقصی با حضور پرشور نمازگزاران مسلمان در قدس اشغالی هم‌زمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان غبارروبی شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ قبة الصخره یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین آثار معماری اسلامی بعد از مسجدالاقصی در بیت‌المقدس است که در دوره خلافت عبدالملک بن مروان خلیفه اموی بنا شد.

ضلع شمالی مسجد 150 متر، ضلع جنوبي 125 متر و اضلاع دو طرف هر يك 160 متر است. به‌خلاف ديگر مساجد جهان و اماكن و ساختمان‌های مساجد و اماكن مقدس كه معمولاً مستطيل شكل هستند، شكل قبة الصخره از يك هشت‌ضلعی منظم تشكل شده كه طول هريك از اضلاع آن 20.19 متر و قطر آن 86.54 متر است.

صهيونيست‌های غاصب در حركتی رسانه‌ای همواره تصاوير قبة الصخره را به عنوان مسجد‌الاقصی معرفی كرده تا بدين وسيله اساساً اذهان مسلمانان ساير نقاط جهان از قبله اول مسلمانان - مسجد شريف الاقصی - منحرف شده و از اين طريق به انهدام اين مكان مقدس ادامه دهند.

همچنين علت نامگذاری قبة الصخره به اين نام نيز از آن رو است كه در اين مسجد، قطعه سنگی قرار دارد كه پيامبر عظيم‌الشأن اسلام(ص) به هنگام معراج از روی آن تخته سنگ به آسمان و ملكوت عالم عروج كردند اين سنگ نيز به هنگام عروج ايشان با حضرت ختمی‌مرتبت به آسمان بالا كشيده شد كه ايشان دستور توقف به آن سنگ داده قطعه سنگ نيز ميان هوا و زمين معلق ايستاد. صدها سال بعد، يهوديان و دشمنان اسلام به جهت جلوگيری از انتشار بيش از پيش اين معجزه نبی مكرم اسلام(ص) زير اين سنگ را با ساخت بنا پوشاندند تا تعليق اين سنگ مشخص نشود.

عکاس: اسراء ابوناب

انتهای پیام

captcha