شهید مطهری، در تمام عرصه‌های دینی راهگشا بود/ معلم؛ مرزبان دین و معرفت
کد خبر: 3809708
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳

شهید مطهری، در تمام عرصه‌های دینی راهگشا بود/ معلم؛ مرزبان دین و معرفت

گروه اجتماعی ـ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز با یادآوری نقش ارزشمند شهید مطهری در انقلاب اسلامی گفت: شهید مطهری از علمایی بود كه توانست راهگشایی برای تمام عرصه‌های دینی باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام حسین علیزاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز امروز، 17 اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز فرا رسیدن سالروز شهادت شهید مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در بسیج و سپاه را گرامی داشت و گفت: شهید مطهری از علمایی بود كه توانست راهگشایی برای تمام عرصه‌های دینی باشد.
وی افزود: این شهید بزرگوار كتب ارزشمندی را برای جامعه اسلامی به یادگار گذاشت كه امروزه طلاب علوم دینی، اساتید و معلمان و پاسداران انقلاب اسلامی و همه كسانی كه برای دین زحمت می‌كشند، از آثار ایشان بهره‌مند می‌شوند لذا ایشان شخصیتی بود كه در زمینه تعلیم و تربیت كوشش فراوانی را انجام داد.
علیزاده با تأكید بر اینكه آثار شهید مطهری در مباحث مختلف علمی، فلسفی، اجتماعی و اخلاق سرآمد بود، سخنان آن شهید را درباره امام راحل یادآور شد و گفت: شهید مطهری درباره پیرمراد خود می‌گوید كه 12 سال خدمت ایشان تحصیل كرده است و در سفری كه به پاریس داشت مطالب ارزشمندی را به یاد دارد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز ادامه داد: شهید مطهری درباره امام گفت كه امام آمن به هدف، سبیله و قوله بود یعنی امام به هدفش و مسیری كه دنبال می‌كرد و قولش ایمان داشت اما امروز مشاهده می كنیم خیلی‌ها حرف می‌زنند اما عمل نمی‌كنند در صورتی كه انسانی كه می‌خواهد در راه دین قدم بردارد باید ایمان به قول، راه و هدف داشته باشد.
وی با بیان اینكه شهید مطهری راهی را دنبال كرد كه امام می‌خواست و به هدفش رسید و در 12 اردیبهشت‌ماه به شهادت رسید، گفت: شهادت شهید مطهری باعث شد جرقه‌ای در انقلاب زده شود و مردم بیدارتر شوند.
علیزاده با یادآوری اینكه امام به شهید مطهری اعتماد كامل داشت، این شهید را نمونه‌ای كامل توصیف كرد كه توانست انقلاب و امام را یاری كرده و راه امام حسین را دنبال كند و سپس ادامه داد: به‌همین مناسبت است كه جایگاه معلم ارزش پیدا كرد و سالروز شهادت مطهری را به نام روز معلم و در سپاه و بسیج نیز یك هفته به نام هفته عقیدتی سیاسی نامگذاری كردند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز با بیان اینكه بزرگداشت هفته عقیدتی ـ سیاسی در تمام نواحی و رده‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج برگزار می‌شود، گفت: در دین مبین اسلام، معلم دارای جایگاه با ارزشی است كه تعلیم و تعلم به دست اوست.
وی، اولین و والاترین معلم را طبق آیات قرآن ذات اقدس الهی توصیف كرد و گفت: آیات متعددی در قرآن كریم داریم كه خداوند به آن اشاره می كند كه به انسان علم آموخته است و اولین هدیه‌ای كه خداوند به قامت انسان بعد از آفرینش، اعطا كرد، علم بود و خداوند ارزش وجودی انسان را در علم معرفی می‌كند.
علیزاده با یادآوری آیاتی از قرآن كریم تأكید كرد كه اساساً هدف آفرینش انسان با علم و معرفت پیوست ناگسستنی دارد و به همین دلیل است كه بر علم‌آموزی تأكید فراوانی شده است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز، معلمان را مرزبانان دین و معرفت توصیف كرد و گفت: یك معلم می‌تواند دیگران را به راه خدا هدایت كند و انسان‌ها را به جایی برساند كه به خدا نزدیك شوند.
انتهای پیام

captcha