ارائه دفترچه بیمه سلامت به مددجویان همدانی از فردا
کد خبر: 3809714
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹

ارائه دفترچه بیمه سلامت به مددجویان همدانی از فردا

گروه اجتماعی ـ معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان از انتقال بیمه‌های درمانی این نهاد حمایتی به بیمه سلامت خبر داد.

ارائه دفترچه بیمه سلامت به مددجویان همدانی از فردابه گزارش ایکنا از همدانبه نقل از ایسنا، علی بحیرایی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان با اشاره به امضای تفاهم نامه رئیس کمیته امداد کشور با سازمان بیمه سلامت در نخستین روز از سال جدید، بیان کرد: در گذشته مددجویان کمیته امداد براساس بیمه پایه خدمات درمانی این سازمان اقدام به دریافت خدمات پزشکی می‌کردند اما زین پس براساس تفاهم نامه صورت گرفته تمامی امکانات و خدمات این بیمه در قالب بیمه سلامت به مددجویان قابل ارائه خواهد بود.
وی با بیان اینکه این طرح تنها شامل حال شهرستان‌های بالای 20 هزار نفر می‌شود، گفت: تاکنون 19 هزار خانوار در استان همدان مشمول این طرح شده‌اند؛ از ابتدای امضای این تفاهم نامه یک بازه زمانی 2 ماهه به منظور انتقال کامل این دفترچه‌های درمانی پیش بینی شده بود که خوشبختانه این شرایط در استان همدان به سرعت درحال انجام است.
بحیرایی از ارائه دفترچه‌های جدید بیمه سلامت از روز آینده خبر داد و تصریح کرد: مددجویان کمیته امداد می‌توانند از فردا تا 2 هفته آینده با مراجعه به شعب کمیته امداد در شهرستان‌ها نسبت به اخذ دفترچه‌های سلامت خود اقدام کنند.
وی تکریم عزت نفس را یکی از دلایل مهم در امضای این تفاهم نامه دانست و اظهار کرد: بسیاری از مددجویان هنگام مراجعه به مراکز درمانی به‌علت شناسنامه دار شدن و تشخیص هویت به عنوان مددجوی کمیته امداد، احساس شرمساری کرده و گاها از مراجعه به پزشک امتنا می‌کردند؛ باتبدیل این دفترچه به بیمه سلامت، مددجویان نیز همانند سایر احاد جامعه به راحتی در مراکز درمانی حاضر خواهند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان تخصصی بودن بیمه سلامت را از دیگر دلایل بسیار مهم انتقال این دفاتر درمانی بوده عنوان کرد و یادآور شد: تخصصی تر شدن اعمال پزشکی مددجویان و ارائه خدمات جامع تر به آن‌ها از دیگر دلایل عمده امضای این تفاهم نامه بوده است.
انتهای پیام

captcha