استمرار، تقوا، شهامت و توكل؛ شروط تبلیغ دین
کد خبر: 3809731
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
حاجی‌زاده مطرح كرد:

استمرار، تقوا، شهامت و توكل؛ شروط تبلیغ دین

گروه اجتماعی ـ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس با بیان اینكه استمرار، تقوا، شهامت و توكل به خدا شروط اصلی تبلیغ دین هستند، تأكید كرد كه در تمام مراحل زندگی شهید مطهری این 4 ویژگی وجود داشت.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاجی‌زاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس امروز، 17 اردیبهشت‌ماه در همایش هفته عقیدتی ـ سیاسی سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز با یادآوری شروط تبلیغ دین گفت: برای تبلیغ چند شرط لازم است که عبارتند از استمرار، خشیت الهی و تقوا، شهامت و توکل بر خدا که در تمامی مراحل زندگی شهید مطهری این چهار ویژگی وجود داشت.
وی افزود:‌ هفته پاسداشت مقام معلم و هفته عقیدتی ـ سیاسی در آخرین روزهای ماه شعبان و آغاز ماه مبارک رمضان قرار دارد که دارای فضایل و برکاتی است، همانگونه که اباصلت هروی می‌گوید: در آخرین روزهای ماه شعبان خدمت امام رضا(ع) رسیدم. امام فرمودند: ای اباصلت بیشتر روزهای ماه شعبان گذشت. در این روزهای پایانی تلاش کن فرصت‌هایی که از دست داده ای جبران کنی سپس فرمودند: در این روزهای آخر بسیار دعا کن و از گناهان خود استغفار کن.
حاجی‌زاده با بیان اینكه عقیدتی ـ سیاسی یک رکن هدایتگر سپاه است، افزود: روحانیان عقیدتی ـ سیاسی نقش موثری در باورهای دینی و جذب دل‌ها به سوی خدا و ترویج نماز با مبانی قرآنی دارند.
وی با تأكید بر اینكه همچنین نقش نیروی عقیدتی ـ سیاسی در جهت امور دینی و اخلاقی بسیار تأثیرگذار است، گفت: مفهوم عقیدتی ـ سیاسی رفتن از تاریکی به سمت روشنی است.
حاجی‌زاده همچنین تأكید كرد: تقویت عقیده اسلامی و تبلیغ مبانی اسلامی بر پایه چهار اصل است که عبارتند از جهاد اصغر حضور در دفاع مقدس، جهاد اکبر مبارزه با هوای نفس، جهاد افضل امر به معروف و نهی از و جهاد اکبر تسلیم نشدن در برابر دشمن.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس در ادامه سخنان خود امنیت را بزرگ‌ترین نعمت بعد از ایمان، عقیده و تقوا دانست و افزود: ما فرزندان اسلام و انقلاب هستیم و کسانی که خیال بازگشت آمریکا را دارند خیالشان باطل است و این را بدانند ملت ایران برای دین و وطن غیرت دارد.
وی بیان كرد: مردم سه دسته هستند تولیدکننده، توزیع کننده و مصرف کننده و زنده باد کسی که مانند شهید مطهری آثاری خلق كرده و تولید علم می‌کند. امام فرمودند همه آثار شهید مطهری بدون استثنا مورد قبول است.
حاجی‌زاده همچنین به ارزش آثار و تفکر علامه‌ شهید از زبان مقام معظم رهبری پرداخت و افزود: مقام معظم رهبری می‌فرماید نقش مطهری در اسلام با آن شرایط سخت و خفقان بارز و نادر بود که همانا آثار او قابل مردن و تمام شدن نیست.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس با اشاره به تناسب نام‌گذاری هفته عقیدتی ــ سیاسی با نام استاد شهید مرتضی مطهری گفت: ایام شهادت استاد مطهری مناسب‌ترین زمان برای نام‌گذاری هفته عقیدتی است و رسالت اصلی عقیدتی ــ سیاسی در سپاه پاسداران همان افزایش معنویت و بصیرت در کارکنان و بسیجیان است و ما با برنامه‌های در نظر گرفته شده سعی داریم تا در راستای ارتقای سطح آگاهی، بصیرت و معنویت پاسداران گام‌های مؤثرتری برداریم.
انتهای پیام

captcha