رمضان معرفی یک نوع سبک زندگی اسلامی است
کد خبر: 3809751
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸

رمضان معرفی یک نوع سبک زندگی اسلامی است

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: رمضان معرفی یک نوع سبک زندگی اسلامی است، چراکه با تغییر نوع و زمان مصرف وعده‌های غذایی انسان، یک الگوی صحیح درست مصرف کردن را به فرد می‌آموزد.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 17 اردیبهشت ماه در دیدار با دست اندرکاران ستاد بزرگداشت مقام معلم استان اظهار کرد: رمضان برترین ماه خدا، ماه رحمت، برکت و مغفرت است .
وی ماه رمضان را برای سلامت جامعه و روح و جسم انسان مفید و ضروری دانست و افزود: دستیابی به تقوای الهی از فلسفه رمضان است.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی بیان کرد: رمضان یک نوع معرفی سبک زندگی اسلامی است چراکه با تغییر نوع و زمان مصرف وعده های غذایی انسان، یک الگوی صحیح درست مصرف کردن را به فرد می‌آموزد.
وی نیت صادق و قلب پاک را از اثرات روزه داری دانست و عنوان کرد: تقوا باعث پاکی روح و قلب انسان می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بخش دیگری از سخنانش یکی از خصوصیات استاد شهید مرتضی مطهری را طهارت روح ذکر و بیان کرد: این معلم شهید دارای اعتقادی راسخ و رفتار و ویژگی‌های برجسته‌ای بود.
وی در بخش دیگری از سخنان با تاکید بر ضرورت توجه همگان به جایگاه و مقام معلم گفت: هزینه برای تعلیم و تربیت، سرمایه‌گذاری برای آینده است و در عرصه تعلیم و تربیت سرمایه گذاری لازم و یک نیاز است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه شاکله شخصیت دانش‌آموزان در مدارس و دوران تحصیل شکل می‌گیرد، در این راستا باید یک بازنگری جدی و نگاه ویژه به مسائل آموزش و
وی همچنین به تلاش دشمنان برای القای سبک زندگی و فرهنگ غربی در قالب سند 2030 نیز اشاره کرد و با بیان اینکه آنها با جنگ تمدن و فرهنگ در صدد القای فرهنگ غربی و تغییر ذائقه زندگی مردم هستند تا با گسترش مسائل شهوانی به طور خزنده در فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی رسوخ کنند.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: اجرایی شدن سند تحول بنیادین نیازمند برنامه ریزی و اختصاص اعتبارات لازم است.
وی گفت: بر همین اساس مسئولان و دست اندرکاران امر باید ضمن برنامه‌ریزی و توجه به مسائل پرورشی، دانش‌آموزانی در تراز اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت کنند و دانش آموزان باید دارای روحیه حماسی، شجاعت و شهادت طلبی باشند و ضمن ایستادگی در مقابل مفاسد، زیر بار زور گویی استکبار جهانی نروند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان نقش معلمان را در تربیت دانش‌آموزان اساسی و بی بدیل دانست و بر ضرورت مراقبت در جذب و انتخاب معلمان و رسیدگی به نیازهای این قشر خدوم و پر تلاش توصیه کرد.
وی هفته معلم را فرصتی برای مرور مسائل آموزش و پرورش دانست و با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر در جهت کاهش مشکلات، به توانمندی‌های کشور در حوزه‌های دفاعی، علمی و عرصه‌های دیگر اشاره کرد.
وی یادآور شد: در حوزه اقتصادی نیز بر اساس برآوردهای صورت گرفته ایران در 10 سال آینده دارای پیشرفت‌های چشم گیری خواهد بود و همه باید برای عبور از این مرحله کمک کنند.
انتهای پیام

captcha