کمک ۱۳ میلیارد تومانی کرمانی‌ها به سیل‌زدگان خوزستان
کد خبر: 3809795
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۲

کمک ۱۳ میلیارد تومانی کرمانی‌ها به سیل‌زدگان خوزستان

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان گفت: تاکنون ۵۳۰ تن کالا به خوزستان ارسال شده که ارزش ریالی این کالاها چه به صورت نقدی و غیرنقدی ۱۳ میلیارد تومان است.

به گزارش ایکنا از کرمان، رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان شامگاه سه‌شنبه، 17 اردیبهشت‌ماه در دیدار با استاندار کرمان گفت: جمعیت هلال احمر ۳۶ داروخانه در کشور دارد که سه مورد از آنها در استان کرمان است.
وی با اشاره به اینکه استان کرمان در درمان و فعالیت‌های داروخانه‌ای رتبه سوم کشور را کسب کرده است، افزود: جمعیت هلال‌احمر استان کرمان در مرکز استان، شهرستان‌های رفسنجان و سیرجان داروخانه دارد.
فلاح بیان کرد: داروخانه جمعیت هلال‌احمر کرمان از ساعت ۸ صبح تا ۲۱:۳۰ دقیقه شب در حال ارائه دارو به مردم است و در روز ۴۷۵ نفر به این داروخانه مراجعه می‌کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان تصریح کرد: در سطح استان جمعیت هلال‌احمر درمانگاه‌هایی دارد که روزانه ۳۴۰ نفر در به این مراکز در سطح استان برای درمان مراجعه می‌کنند و مراکز توانبخشی ما به بیماران روزانه ارائه خدمات انجام می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه بارش آموزشی در طول این دو سال داشته‌ایم، افزود: ۶۱ هزار خانوار را در سطح استان تاکنون به صورت چهره به چهره در زمینه کمک‌های اولیه و بحث امداد آموزش‌های لازم را دیده اند.
فلاح ادامه داد: ۴۶۰ نفر دانشجو در مقطع کاردانی و کاردانی به کارشناسی در رشته‌های تخصصی دانشگاه علمی ـ کاربردی جمعیت هلال‌احمر استان مشغول به تحصیل هستند.
وی بیان کرد: طی دو سال گذشته در سطح استان کرمان یک‌هزار و ۷۰۰ حادثه رخ داده که ۶۰ مورد زلزله و ۷۷ درصد مربوط به حوادث جاده‌ای است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان گفت: سه پایگاه و چهار دستگاه آمبولانس سال گذشته به پایگاه‌ها و آمبولانس‌های جمعیت هلال‌احمر استان کرمان اضافه شد.
فلاح تأکید کرد: کار جدیدی که در دستور کار خود قرار داده‌ایم راه‌اندازی خانه هلال در روستاها است که تاکنون ۲۰۲ خانه هلال در روستاهای استان کرمان راه‌اندازی شده است.
وی اظهار کرد: تاکنون ۵۳۰ تن کالا به خوزستان ارسال شده که ارزش ریالی این کالاها چه به صورت نقدی و غیرنقدی ۱۳ میلیارد تومان است.
انتهای پیام

captcha