نظام آموزشی تست‌محور؛ مهم‌ترین مانع تقویت تفکر و تعقل
کد خبر: 3809814
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳

نظام آموزشی تست‌محور؛ مهم‌ترین مانع تقویت تفکر و تعقل

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور با بیان اینکه نظام آموزشی تستی و همچنین حفظ محور، مهم‌ترین مانع تقویت تفکر و تعقل است، گفت: اما اولیای دانش‌آموزان فعلاً کنکور را می‌پسندند که این دیدگاه باید اصلاح شود.

نظام آموزشی تست محور ؛مهمترین مانع تقویت قدرت تفکر و تعقل

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام علی ذوالعلم، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور شب گذشته، 17 اردیبهشت در مراسم بزرگداشت مقام معلم در سالن اجتماعات شهید مطهری سمنان با بیان اینکه نظام آموزشی تست‌محور و حفظ محور، مهم‌ترین مانع تقویت قدرت تفکر و تعقل  است، بیان کرد: اولیای دانش‌آموزان امروز دنبال آموزش علم محور اما حفظی و کنکوری هستند و این دیدگاه باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: امروز دانش‌آموزان سوال و انتقاد کردن را باید تجربه کنند، تا در یک روند و محیط آموزشی فکر محور تربیت یابند، که با این روش هدف پرورش فکری و عقلانی محقق می‌شود که مهم و ضروری است.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره اهمیت تعلیم و تربیت و پرورش استعدادهای جوان اظهار کرد: آزادی مهم‌ترین ارزش انقلاب اسلامی است ولی جوانان از آزادی مصادیق اشتباه می‌پندارند که باید این امر را به‌خوبی اصلاح کنیم و در مقابل هوشیار نیز باشیم؛ چرا که غرب به‌دنبال نشان دادن نوعی ویترین آزادی و منحرف کردن افکار جوانان ما است.

وی یادآور شد: امروز بیش از هر زمان دیگری کشور به نیروهای توانمند و معتقد نیاز دارد، که توانمندی و مهارت برای رونق تولید باید در جامعه تقویت شود تا به اهداف والای انقلاب اسلامی دست یابیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور مبنای تربیت اسلامی را تفکر و تعقل دانست و گفت: دانش‌آموزان باید قدرت تفکر را یاد بگیرند نه قدرت تست‌زنی که در این راستا مبنای آموزش در مدارس تقویت تفکر و اندیشه‌ورزی است که باید قدرت تفکر و تعقل به‌گونه‌ای تقویت شود تا یک دانش‌آموز که آتیه‌ساز ایران اسلامی است با قدرت اندیشه در گفتمان‌ها تصمیم بگیرد.

انتهای پیام

captcha