تربیت ۸۸ هزار حافظ قرآن در استان اصفهان
کد خبر: 3809839
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲

تربیت ۸۸ هزار حافظ قرآن در استان اصفهان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در سال‌های اخیر با همکاری ۷۵۰ مربی قرآن کریم ۸۸ هزار نفر حافظ قرآن کریم در استان اصفهان با شرکت در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم موفق به حفظ حداقل ۳ جزء از قرآن کریم شده‌اند.

تربیت 88 هزار نفر حافظ قرآن کریم در استان اصفهانبه گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام رضا صادقی در دیدار با عباس رضایی، استاندار اصفهان اظهار کرد: در سال 91 مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مشهد مقدس فرمودند باید 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم در کشور داشته باشیم در همین راستا نیز سازمان اوقاف و امور خیریه با راه اندازی مراکز فرهنگی قرآنی در جوار بقاع متبرکه و اجرای طرح ملی تربیت حافظان قران کریم را آغاز کرد که در طول سال‌های گذشته استان اصفهان نیز در این راستا توانسته است که با اجرای این طرح موفق به تربیت 88 هزار نفر حافظ قرآن کریم را تربیت کند که این افراد حداقل 3 جزء قران را حفظ شده‌اند و این طرح با همکاری 750 مربی قرآنی در استان اجرایی و محقق شده است.
وی در ادامه به ایجاد ستاد حفظ مجازی قرآن کریم در جوار مقبره علامه مجلسی(ره) اصفهان اشاره کرد و گفت: این ستاد نیز از جمله دستاوردهایی اداره کل اوقاف استان است که با اجرای طرح ملی تربیت حافظان قران کریم در استان اصفهان محقق شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه افزود: اجرای طرح مصحف شریف قرآن کریم نیز با هدف کمک به مناطق محروم و همچنین ترویج و نشر فرهنگ قرانی از جمله اقداماتی بوده که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در سال‌های اخیر اجرا شد و در استان اصفهان نیز اجرای این طرح با استقبال بی‌نظیر مردم روبرو شد که در این زمینه نیز توانستیم با ترویج فرهنگ وقف قرآن به بسیاری از مساجد و اماکن متبرکه ای که در مناطق محروم بودند کمک نماییم و قرآن هایی که توسط مردم وقف شده بود را براساس وقف نامه‌های که در صفحه اول قرآن ها بود به دست مردم مومن و ولایتمداری جهت استفاده برسانیم.

برگزاری آیین جزء‌خوانی در 140 بقعه متبرکه استان اصفهان
صادقی در ادامه به برگزاری آیین جزء خوانی در ماه مبارک رمضان در جوار بقاع متبرکه سراسر استان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح جزء خوانی قران کریم در ایام ماه مبارک رمضان در جوار بقاع متبرکه نیز از جمله اقدامات شاخصی بوده است که به صورت متوالی در سال‌های اخیر در جوار حرم مطهر بقاع متبرکه اجرا شده و این مراسم معنوی در ترویج فرهنگ قران نیز بسیار موثر بوده است.
وی ادامه داد: آیین جزء خوانی نیز امسال با حضور قاریان برجسته در جوار حرم مطهر 140 بقعه متبرکه و امامزاده جلیل القدر در حال اجرا است که با پیگیری‌های به عمل آمده نیز امسال شاهد آن هستیم که این محفل نورانی از جوار حرم مطهر امامزاده سلطانعلی بن محمد باقر(ع) مشهد اردهال، امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل و امامزاده سیدان الکریمان(ع) دولت آباد به صورت زنده و ضبط شده توسط شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به اهمیت برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم نیز اشاره کرد و گفت: امسال با اقداماتی که توسط سازمان اوقاف و امورخیریه انجام داده است توسط مفسران عالی قرآن کریم جلسات متعددی در اماکن متبرکه سراسر کشور برگزار می‌شود که در استان اصفهان حجت‌الاسلام والمسلمین بطحایی نماینده مجلس خبرگان رهبری در امامزاده هفده تن(ع) و مسجد حجت‌الاسلام گلپایگان به تفسیر قرآن کریم می پردازد و آیت‌الله قبله نیز در شهر اصفهان جلسات تفسیر قرآن کریم را برگزار می‌کند.
 صادقی در ادامه به میزبانی استان اصفهان جهت برگزاری مرحله کشوری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اشاره کرد و گفت: این مسابقات در 15 رشته حفظ، اذان، قرائت، دعاخوانی و.... از 6 لغایت 18 مهر ماه سال جاری در شهر اصفهان برگزار می‌شود.
وی در ادامه نیز ابراز امیدواری کرد که با ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی جهت استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌های مختلف و مرتبط در استان با محوریت استانداری شاهد برگزاری این دوره از مسابقات باشیم زیرا که این رویداد بزرگ قرآنی آبروی استان اصفهان است.
انتهای پیام

captcha