٢٥٠ میلیارد ریال برای تکمیل تالار مرکزی ارومیه نیاز است
کد خبر: 3809944
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

٢٥٠ میلیارد ریال برای تکمیل تالار مرکزی ارومیه نیاز است

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی، گفت: تالار مرکزی ارومیه با زیربنای ١٨ هزار مترمربع احداث شده و برای تکمیل این طرح ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

٢٥٠ میلیارد ریال برای تکمیل تالار مرکزی ارومیه نیاز است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی اظهار کرد: تالار مرکزی ارومیه با زیربنای ١٨ هزار مترمربع احداث شده و هم‌اکنون از ٩٥ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
وی بیان کرد: برای احداث این تالار تاکنون ٣٠٠ میلیارد ریال هزینه شده و امیدواریم با تامین اعتبار موردنیاز، این طرح مهم زیرساختی در حوزه فرهنگ و هنر آذربایجان غربی به‌زودی به بهره‌برداری برسد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: برای راه‌اندازی پنج مرکز فرهنگی و هنری و کتابخانه در شهرهای مختلف این استان نیز ٥٠ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است که امسال هزینه می‌شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خدایاری یادآور شد: در جلسه شورای برنامه‌ریزی آذربایجان غربی که با حضور استاندار در تکاب برگزار شد، ٢٠ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و تجهیز مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان تخصیص یافت.
وی خاطرنشان کرد: امسال همچنین بیش از ٣٥ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و تجهیز زیرساخت‌های فرهنگی و هنری شهرهای مختلف آذربایجان غربی هزینه می‌شود.
لازم به ذکر است، تالار مرکزی ارومیه جزء هشت تالار بزرگ کشور محسوب می‌شود و ساختمان آن در زمین به مساحت ١٢ هزار مترمربع و با ١٨ هزار مترمربع زیربنا احداث شده است. 
گفتنی است، این تالار دارای ٢ سالن برای نمایش و موسیقی، بخش پلاتو و سالن بلک‌باکس، نگارخانه، پارکینگ و بخش‌های مختلف است، سالن موسیقی این تالار ٤٣٠ نفر ظرفیت دارد و بزرگترین سالن آن نیز با ظرفیت یک هزار و ٢٠٠ نفر احداث شده است.
انتهای پیام

captcha