نجات بیش از ۳۰ معتاد از دام اعتیاد به همت روحانیان اسدآبادی
کد خبر: 3809954
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱

نجات بیش از ۳۰ معتاد از دام اعتیاد به همت روحانیان اسدآبادی

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد بیان کرد: طی تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته به همت ۱۰ نفر از روحانیان، بیش از ۳۰ نفر از معتادان شهرستان با بهره‌مندی از طب سنتی، آموزه‌های دینی و اسلامی با محوریت مسجد از دام اعتیاد نجات یافته و وارد بازار کار شده‌اند.

نجات بیش از 30 معتاد از دام اعتیاد توسط روحانیون اسدآبادیحجت‌الاسلام جواد حیدری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد، در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم این مجموعه همزمان با ماه مبارک رمضان، فعال سازی مساجد شهرستان با استفاده از ظرفیت روحانیان است.
وی با اشاره به اینکه اسدآباد دارای 150 مسجد است، افزود: این مجموعه سعی دارد تا همزمان با ماه نزول قرآن، بیشتر مساجد شهرستان را فعال کرده و نماز جماعت در آن اقامه شود.
حیدری با بیان اینکه تربیت زمانی حاصل می‌شود که نوجوانان و جوانان ما پای منبر بزرگان بنشینند، گفت: مساجد ما نباید به حاشیه رانده شود و ماه مبارک رمضان فرصت خوبی است تا در مساجد همواره به روی مردم باز باشد.

کارکرد اصلی مسجد احیا شود
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد با اشاره به اینکه باید کارکرد اصلی مسجد احیا شود، بیان کرد: هر اندازه جامعه از مسجد فاصله بگیرد، آسیب‌های اجتماعی در آن رشد خواهد داشت لذا کار کرد اصلی و امداد اجتماعی مسجد باید احیا شود.
حیدری با بیان اینکه جزء‌خوانی قرآن کریم به همراه تفسیر آیات همه روزه ساعت 19:30 در مسجد جامع شهر اسدآباد برگزار می‌شود، افزود: همزمان با ماه مبارک رمضان، 15 محفل جزء خوانی قرآن کریم در مساجد شهری و روستایی شهرستان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه محور اصلی فعالیت‌های این مجموعه در ماه رمضان، علاوه بر اقامه نماز جماعت و منبر، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب است، گفت: همزمان با ماه رمضان 150 مبلغ و 60 مبلغه در اقصی نقاط شهرستان به امر تبلیغ خواهند پرداخت.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد با بیان اینکه مبانی قرآنی، بیانیه گام دوم انقلاب احصاء شده است، گفت: سخنرانی و بیانیه مقام معظم رهبری در قالب محتوا جهت تبلیغ در اختیار روحانیان و مبلغان قرار گرفته است.
حیدری ابراز کرد: درس نامه ای نیز با استفاده از فضای مجازی و ابزارآلات به روز در جهت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب تهیه و آماده شده است که توسط مبلغان در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز عمومی تدریس و ارائه خواهد شد.
وی ادامه داد: ورود در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، دستگیری از نیازمندان، تهیه بسته‌های ارزاق توسط خیران و توزیع ‌میان نیازمندان از دیگر فعالیت‌های شبکه تبلیغ در ماه مبارک رمضان است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد بیان کرد: در سال گذشته 10 نفر از روحانیان در زمینه پیشگیری از اعتیاد، سبک زندگی اسلامی و اشتغال، گام‌های بزرگی برداشتند که بی‌شک جای مطرح شدن دارند.
حیدری در پایان گفت: طی تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته توسط این مجموعه 10 نفره، بیش از 30 نفر از معتادان شهرستان با بهره‌مندی از طب سنتی، آموزه‌های دینی و اسلامی با محوریت مسجد از دام اعتیاد نجات‌ یافته و با کمک خیران و نیکوکاران وارد بازار کار شده‌اند.
انتهای پیام

captcha