حمایت آلمان از برقراری آتش‌بس در لیبی
کد خبر: 3809963
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰

حمایت آلمان از برقراری آتش‌بس در لیبی

گروه بین الملل- آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز سه‌شنبه، 17 اردیبهشت در دیدار با فائز السراج، نخست‌وزیر لیبی، از تلاش سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس در این کشور در ماه رمضان حمایت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی؛ «استفان سایبرت»، سخنگوی مرکل، در بیانیه‌ای اعلام کرد: صدراعظم آلمان خواستار بازگشت طرف‌های درگیر در لیبی به روند سیاسی تحت حمایت سازمان ملل متحد است و از پیشنهاد فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای آتش بس در لیبی در ماه رمضان استقبال کرد.

السراج که دولتش مورد تایید سازمان ملل است،  برای کسب حمایت آلمان از دولتش به برلین سفر کرد.

در اوایل ماه آوریل، نیروهای وفادار به «خلیفه حفتر»، فرمانده قبلی ارتش، تلاش وسیعی را برای تسخیر طرابلس، پایتخت، به راه انداختند.

اگرچه نیروهای خلیفه حفتر تاکنون نتوانسته‌اند طرابلس را به کنترل خود درآورند، اما درگیری‌ها باعث تلفات و خسارات زیادی به هر دو طرف شده است.

لیبی از زمانی که دولت معمر قذافی به وسیله شورش‌های مردمی مورد حمایت «ناتو» در سال 2011 سرنگون شد، رو به آشفتگی نهاد.

 از آن زمان به بعد در این کشور دو جریان قدرت ظهور یافتند که یکی از آنها در شرق لیبی وابسته به خلیفه حفتر و دیگری دولت السراج در طرابلس است که مورد حمایت سازمان ملل قرار دارد. 

به گفته سازمان بهداشت جهانی، در درگیری‌های میان نیروهای حفتر و نیروهای دولت السراج، حداقل 392 نفر کشته و 2000 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

captcha