ضرورت همکاری دستگاه‌ها برای به نتیجه رسیدن موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3809997
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴

ضرورت همکاری دستگاه‌ها برای به نتیجه رسیدن موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری

گروه اجتماعی ــ استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: جلسات هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در طول سال باید حداقل شش مرتبه برگزار شود تا پروژه ساخت موزه دفاع مقدس در استان به نتیجه برسد زیرا این پروژه دستور دولت بوده و دستگاه‌ها موظف به عملیاتی کردن آن هستند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که امروز، 18 اردیبهشت‌ماه برگزار شد با اشاره به ضرورت برگزاری این  جلسات، بیان کرد: جلسات هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در طول سال باید حداقل شش مرتبه برگزار شود تا پروژه ساخت موزه دفاع مقدس در استان به نتیجه برسد زیراکه این پروژه دستور دولت بوده و دستگاه‌ها موظف به عملیاتی کردن آن هستند.

استاندار در ادامه افزود: مدیران دستگاه‌های آب و فاضلاب، برق و گاز تا پایان تیرماه فرصت دارند تا برای پروژه ساخت موزه دفاع مقدس استان تأمین اعتبار کرده و در صورت امکان از بودجه سه نوبتی سال 97 استفاده کنند و اگر امکان‌پذیر نبود از بودجه سال 98 کمک بگیرند و طرح‌های ویژه عمرانی را اجرایی کنند.

وی در ادامه با گرامیداشت سوم خرداد، اظهار کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان باید جلسات دیگری را برای هماهنگی بیشتر برنامه‌های این مناسبت برگزار کند و ادارات مربوطه همکاری و هم‌افزایی بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا هرچه سریع‌تر یادمان‌‌های شهدای استان را تکمیل و افتتاح کنیم.

منوچهر ذوالفقاری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این جلسه گفت: برنامه‌های پیشنهادی برای مناسبت سوم خرداد به ادارات ابلاغ و دردستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت‌هایی که تا کنون برای ساخت موزه دفاع مقدس استان انجام شده، تصریح کرد: در جلسه قبل مصوب شد که شورای پیشکسوتان با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی تشکیل شود که تا کنون هشت جلسه راجع به سوژه‌های دفاع مقدس برگزار شده و همچنین انشعابات و محتوای موزه مورد بررسی قرار گرفته است.

ذوالفقاری با اشاره به تکمیل شدن ساختمان آمفی‌تئاتر در ضلع جنوبی موزه دفاع مقدس، ادامه داد: ساختمان آمفی‌تئاتر موزه تکمیل شده و آمادگی افتتاح این پروژه در صورت صلاح دید رئیس جمهور در تاریخ سوم خرداد را داریم. همچنین محوطه فرهنگی این موزه با تخصیص اعتبار از سوی شورای شهر و شهرداری در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان در رابطه با ساماندهی یادمان شهدای گمنام سطح استان بیان کرد: در استان 117 شهید گمنام در 36 نقطه تدفین شده‌اند که 14 نقطه از این نقاط با اعتبار سازمان مدیریت و کمک‌های مردمی افتتاح شده‌اند البته برخی از این مراکز نیاز به بازسازی و مرمت دارند همچنین 15 یادمان دیگر نیز در دست ساخت است.

وی با بیان اینکه شهرهای سورشجان، گوجان، بلداجی، دستنا، دشتک و سفیددشت از جمله شهرهایی هستند که یادمان شهدا ندارند، مشکلات ساخت و ساز این یامان‌ها را بیان کرد و گفت: از امسال برای ساخت یادمان شهدای گمنان نیاز به مجوز ماده 23 است که باید پیگیری‌های لازم را انجام دهیم، همچنین نقشه ثابت و متحدالشکلی برای مقبره شهدا در سطح کشور در نظر گرفته شده است که با شرایط جوی برخی نقاط استان ما متناسب نیست لذا پیشنهاد می‌شود یک تیپ عملیاتی مشخصی با شرایط استان طراحی شود.

انتهای پیام

captcha