نگاهی به فعالیت کانون قرآن و عترت دانشگاه صنعتی امیرکبیر
کد خبر: 3810025
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵

نگاهی به فعالیت کانون قرآن و عترت دانشگاه صنعتی امیرکبیر

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ گزارشی اجمالی از فعالیت‌های اخیر کانون قرآن و عترت دانشگاه صنعتی امیرکبیر ارائه می‌شود.

محمدمبین تاج، مدیر کانون قرآن و عترت دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به فعالیت‌های این کانون در ماه‌های اخیر سال، گفت: این کانون یکی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه است که بر مباحث قرآن و عترت با هدف رجوع به متون اصلی دین چون مباحث اجتماعی، اقتصادی، سیاسی متمرکز شده است.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌ها با جامعه هدف مخاطبین خاص و مخاطبین عام از دانشجویان برگزار می‌شود، اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی چون حفظ ترتیبی و موضوعی قرآن، صوت و لحن، گروه تواشیح با سرپرستی سیدمیلاد تاج‌زاده، کارگاه‌های تدبر در قرآن با بهر‌ه‌گیری از اساتید مدرسه قرآن دانشگاه تهران برای گروه مخاطب خاص در نظر گرفته شده است.
تاج ادامه داد: از جمله برنامه‌ها برای مخاطب عام می‌توان به پخش تراکت و توزیع بسته‌های فرهنگی در محوطه دانشگاه و طی ایام مناسبتی به منظور جذب دانشجویان به فعالیت‌های کانون قرآن و عترت و از سوی دیگر انتقال مفاهیم دینی به دانشجویان، اشاره کرد.
مدیر کانون قرآن و عترت دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: طی ایام ماه شعبان و نیمه نیز طرح «در مسیر خوشبختی» با تدریس حجت‌الاسلام ناصر رفیعی با موضوع «نیاز به امام در عصر حاضر» و محفل انس با قرآن با تلاوت مهدی غلام‌نژاد، قاری بین‌المللی کشورمان برگزار شد. همچنین طی ماه مبارک رمضان پیش‌بینی دو محفل قرآنی را در نظر داریم تا با تلاوت و اجرای قاریان ممتاز دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه تهران برگزار شد که زمان آن متعاقباً اعلام می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین مراسم جزء‌خوانی قرآن پیش از اقامه نماز ظهر و عصر و ضیافت افطاری ویژه اعضای فعال کانون قرآن و عترت دانشگاه از دیگر برنامه‌هایی است که در ماه مبارک رمضان برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام

captcha