نمایشگاه بین‌المللی تهران؛ میزبان جشن رمضان/ 60 غرفه ویژه بهزیستی
کد خبر: 3810038
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳

نمایشگاه بین‌المللی تهران؛ میزبان جشن رمضان/ 60 غرفه ویژه بهزیستی

گروه جامعه ــ در نشست خبری نمایشگاه جشن رمضان اعلام شد: 20 تا 31 اردیبهشت‌ماه، نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان جشن رمضان است.

نمایشگاه بین‌المللی تهران؛ میزبان جشن رمضان/ 60 غرفه ویژه بهزیستیبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست خبری رئیس سازمان بهزیستی و رئیس هیئت مدیره شرکت بانیان امید با هدف تشریح نمایشگاه جشن رمضان در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست شهنام سپاسدار تهران، رئیس هیئت مدیره شرکت بانیان امید از برپایی جشن رمضان توسط شرکت سهامی نمایشگاه‌ها خبر داد و گفت: با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و صدا‌وسیما از 20 تا 31 اردیبهشت‌ماه، جشن رمضان در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه احتمال افزایش مدت زمان برگزاری نمایشگاه وجود دارد، گفت: کمیته امداد دو استیج پخش مستقیم خواهد داشت و بهزیستی نیز 12 نوع سرویس رایگان در این نمایشگاه ارائه خواهد کرد.

در ادامه حمیدرضا آملی، مدیر امور نمایشگاه‌های داخلی بیان کرد: سایت شرکت سهامی نمایشگاه‌ها در سال‌های گذشته طی ماه مبارک رمضان نمایشگاه تخصصی برگزار نمی‌کرد، معمولا در کشورهای اسلامی طی ماه رمضان چنین نمایشگاه‌هایی برگزار نمی‌شود، اما امسال تصمیم گرفته شد نمایشگاه و جشن رمضان در نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران برپا شود.

بیات‌نژاد، مدیرکل بهزیستی استان تهران طی سخنانی معرفی خدمات و مسئولیت‌های بهزیستی، نمایش بخشی از تلاش‌ها و خدمات انجام شده از سوی بهزیستی و جلب مشارکت‌های مردمی را از اهداف برپایی این نمایشگاه برشمرد و گفت: در این نمایشگاه 9 غرفه تخصصی به بهزیستی اختصاص داده شده است که شامل ارائه خدمات و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از تنبلی چشم، غرفه همیاران سلامت روان که در آن به ارائه خدمات مشاوره‌ای پرداخته می‌شود، ارائه محصولات فرهنگی و دستاوردهای گروه‌های هدف بهزیستی و ... است.

وی از ایجاد زمینه بازاریابی برای محصولات ارائه شده از سوی مددجویان بهزیستی در این نمایشگاه‌ خبر داد و گفت: علی‌رغم تمام مشکلات مالی، کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم به سازمان بهزیستی در سال 97 نسبت به سال قبل از آن 31 درصد افزایش داشته است و اعتماد مردم به بهزیستی قابل ستایش است. در جریان سیل اخیر نیز بسیار بالاتر از وظیفه‌ای که در ستاد بحران به ما واگذار شده بود توانستیم مشارکت‌های مردمی را جمع‌آوری و به سیل‌زده‌ها ارسال کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران در ادامه با اشاره به اینکه 60 غرفه ارائه محصولات مددجویان بهزیستی شامل کودکان موفق ترخیص یافته، زنان سرپرست خانوار، کودکان، معلولان و ... در این نمایشگاه به ارائه تولیدات خود خواهند پرداخت، گفت: غرفه تجهیزات توانبخشی، ویژه بیماران اوتیسم و مشاوره ژنتیک از دیگر غرفه‌های این نمایشگاه است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شب گذشته فرزندان بهزیستی و کمیته امداد مهمان مراسم افطار رئیس جمهور بودند، گفت: رئیس‌جمهور دستور دادند سازمان برنامه و بودجه بسته غذای خاص ماه رمضان را به مددجویان ارائه کنند. همچنین در 16 استان ستاد‌هایی تشکیل شده است که برای مددجویان جشن گلریزان برگزار خواهد کرد.

بیات‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا مراسم افطاری در شیرخوارگا‌ه‌های بهزیستی برگزار خواهد شد، گفت: وزیر کار دستور دادند از محل منابع عمومی سازمان‌ها، مراسم افطار برگزار نشود اما ما در برگزاری مراسم افطاری عموما خیران را در کنار خود داریم، به همین دلیل مسئولیتی در برگزاری مراسم افطار در مراکز شبانه‌روزی و شیرخوارگاه‌ها نداریم.

وی اضافه کرد: تعهد اشتغال ما در سال گذشته دو هزار و 300 نفر بود، اما موفق شدیم برای سه هزار و 375 نفر شغل ایجاد کنیم. اگر بانک‌ها همکاری می‌کردند، حتی امکان اعطای تسهیلات بیشتری را هم داشتیم.

وی در پایان سخنان خود از پرداخت یارانه مراکز شبانه روزی به صورت الکترونیکی خبر داد و گفت: این اقدام در راستای شفافیت اقدامات بهزیستی انجام شده است و در گام بعدی پرداخت یارانه مراکز روزانه و امداد ماهیانه کودکان تحت پوشش را به صورت الکترونیکی خواهیم داشت. همچنین بانک رفاه شماره پشتیبان برای دریافت‌ کمک‌های مردمی اعلام کرده است و از این پس مردم می‌توانند با شماره حساب 9595959595 از طریق بانک رفاه کمک‌های خود را به بهزیستی پرداخت کنند.

به گزارش ایکنا؛ در این نشست خبری محمدجواد قنبری، سرپرست امور نمایشگاهی با تأکید بر اینکه در ماه رمضان نیاز به ایجاد و تقویت فضای مفرح و معنوی داریم، گفت: در ماه رمضان امسال با مشارکت بهزیستی، صداوسیما و کمیته امداد نمایشگاه جشن رمضان شکل گرفت که برنامه‌های فرهنگی هنری از طریق کمیته امداد تهیه و توسط شبکه پنج پخش می‌شود. غرفه‌های شرکت‌های استارت آپی نیز به عرضه محصولات تولیدی مددجویان بهزیستی می‌پردازند که در این زمینه تعدادی از متولیان اصناف نیز کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورهای اسلامی طی ماه رمضان به برپایی شادمانی معنوی می‌پردازند، گفت: نمایشگاه بین‌المللی تهران سایت معتبر نمایشگاهی ایران است که امسال با برگزاری جشن رمضان به این مهم اقدام کرده است تا هم بهزیستی و کمیته امداد فضایی برای ارائه خدمات خود داشته باشند و هم مردم از فضای مفرح نمایشگاه تهران استفاده کنند.

قنبری با تأکید بر اینکه غرفه‌ها با تسهیلات ویژه در اختیار بهزیستی و کمیته امداد قرار گرفته است گفت: هفت سالن به این دو نهاد اختصاص یافته و نمایشگاه از ساعت 18 تا 23 برپا خواهد بود.

انتهای پیام

 

captcha