برگزاری هشتمین دوسالانه ملی سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی در سمنان
کد خبر: 3810135
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳

برگزاری هشتمین دوسالانه ملی سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی در سمنان

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برگزاری هشتمین دوسالانه ملّی سفرنامه و خاطره نویسی رضوی به میزبانی این استان خبر داد و گفت: اختتامیه این جشنواره هشتم و نهم آبان امسال در سمنان برگزار می‌شود.

برگزاری هشتمین دوسالانه ملی سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان عصر روز گذشته 18 اردیبهشت در جمع خبرنگاران از برگزاری هشتمین دوسالانه ملّی سفرنامه و خاطره نویسی رضوی به میزبانی این استان خبر داد و افزود: این جشنواره از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) و با اهداف اشاعه ­فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت­های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره امام رضا (ع)، ترویج و گسترش فرهنگ سفرنامه نویسی و خاطره نویسی از قالب­های ادبی مهم و تاثیرگذار که به فراموشی سپرده شده و ایجاد انگیزه برای تولیدکنندگان آثار ادبی مرتبط با فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.
به گفته وی، سفرنامه‌­نویسی و خاطره­‌نویسی از بخش‌های مهم این جشنواره است که گروه سنی زیر ١٨ سال و بالای ١٨ سال در هر دو بخش این جشنواره می‌توانند شرکت نمایند که در این راستا آثار ارسالی باید در سایر جشنواره‌ها و دوره‌های قبلی این جشنواره حائز رتبه نشده باشند و باید با موضوع اصلی جشنواره یعنی سفر به مشهد مقدس و یا زیارت هر مکان دیگری که با امام رضا (ع) در ارتباط است، باشد.

فضیلت با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره، سفرنامه و خاطره با موضوع زیارت بارگاه حضرت یحیی­بن ­موسی ­الکاظم (ع) برادر امام رضا (ع) در شهر سمنان و حضرت فاطمه معصومه (س) در شهر قم نیز پذیرفته می‌شود اذعان کرد: به دلیل قرار داشتن استان سمنان در مسیر استانهای خراسان رضوی و قم، در این جشنواره، سفرنامه یا خاطره­ ای که در مسیر زیارت این دو حرم مطهر و در محدوده استان سمنان اتفاق افتاده نیز پذیرفته می­‌شود، هرچند اگر سفر منتهی به زیارت نشود.
وی ادامه داد:  آثار ارسالی باید در قالب فایل word با فونت B nazanin و سایز قلم ١٤ ارسال شود، حق چاپ سفرنامه­‌ها و خاطرات ارسالی برای دبیرخانه جشنواره محفوظ خواهد بود که در صورت کیفیت مناسب و فراهم شدن شرایط، با درج اسامی نویسندگان، در قالب کتاب چاپ خواهد شد، ذکر مشخصات شناسنامه­ای، نشانی کامل پستی و شماره تلفن در صفحه­ای جداگانه از متن سفرنامه و خاطره، الزامی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان حضور برگزیدگان جشنواره در مراسم اختتامیه را ضروری دانست و گفت: هزینه اسکان و پذیرایی در طول برگزاری جشنواره به عهده دبیرخانه جشنواره بوده و به برگزیدگان در مرحله پایانی متناسب با موقعیت محل سکونتشان کمک هزینه سفر ریلی یا زمینی پرداخت خواهد شد.
فضیلت مهلت ارسال آثار به این جشنواره را تا ١٢ مهر ١٣٩٨ دانست و گفت: اختتامیه این جشنواره نیز هشتم و نهم آبان ماه برگزار خواهد شد که  دوستداران شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به شیوه‌های مختلف از جمله ثبت‌نام و ارسال اثر از طریق تارنمای شمس توس به نشانی semnan.shamstoos.ir و portal.shamstoos.ir ارسال نمایند.
وی متذکر شد: دبیرخانه هشتمین دوسالانه جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی نیز به نشانی سمنان - بلوارقدس - مجتمع فرهنگی هنری کومش - دبیرخانه دائمی جشنواره رضوی است.
انتهای پیام

captcha