فعالیت 281 تشکل غیردولتی در سمنان
کد خبر: 3810137
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

فعالیت 281 تشکل غیردولتی در سمنان

گروه اجتماعی- مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان از فعالیت ۲۸۱ تشکل غیر دولتی در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۴۳ سازمان به طور رسمی ثبت شده و فعالیت می‌کنند.

فعالیت 281 تشکل غیردولتی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، امیر بینایی، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان صبح  امروز 19 اردیبهشت در نشست شورای نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد استان سمنان در استانداری با اشاره به اینکه از مجموع ۲۸۱ تشکل غیر دولتی استان، تعداد ۱۴۳ سازمان ثبت شده هستند، اظهار کرد: ۱۳۸ سازمان مردم نهاد هنوز در سطح استان ثبت نشده و در مرحله تأیید اولیه وجود دارد.

وی ادامه داد: از مجموع ۳۹۸ سازمان غیر دولتی، ۱۴۳ تشکل از استانداری و فرمانداری‌ها و ۲۵۵ تشکل دارای پروانه فعالیت از سایر دستگاه‌های اجرایی استان سمنان هستند که تا فروردین ۹۸ تعداد ۱۴۳ سازمان غیردولتی در استان ثبت شده که از این تعداد یک شعبه اصلی و ۱۴ دفتر نمایندگی است و تمامی این سازمان‌ها از وزارت کشور دارای مجوز فعالیت هستند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با تاکید بر اینکه از مجموع ۱۵۸ سازمان و شعبات موجود، تعداد ۱۵۳ تشکل اعم از فصلی، مقطعی، موردی و فعال و پنج تشکل غیر فعال هستند یاداورشد: شهرستان سمنان با ۲۹ سازمان دارای بیشترین فراوانی و میامی بدون تشکل هستند.

وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم که در هر شهرستان حداقل یک تشکل در حوزه مهارت آموزی داشته باشیم، یاداور شد: در این راستا اولین انجمن کار و اشتغال طی سال گذشته در سطح استان سمنان ایجاد شد.

به گفته بینایی؛ در بین مراجع صادرکننده مجوز فعالیت، سازمان بهزیستی استان سمنان با ۷۷ تشکل بیشترین مجوز فعالیت سازمان‌های غیردولتی را صادر کرده افزود: تعداد کل اعضای اصلی و افتخاری سازمان‌های غیر دولتی در سطح استان ۳۷ هزار نفر است که ۲۴ هزار نفر یعنی ۶۵ درصد را زنان و تعداد ۱۲ هزار نفر یعنی ۳۵ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

captcha